Zita.be

Online lifestyle magazine

Zita.be is een online magazine met een overzicht van lifestyle nieuws, leuke weetjes en trending topics, aangevuld met de belangrijkste actualiteiten.

Portal site 2.0 voor een Guilty Pleasure momentje

Zita.be is de voormalige portal site van telecom operator Telenet. In 2017 werd de site overgekocht door Mass Transit Media en behoort nu tot de groep van Metro.be.

De site heeft zijn portal insteek wel behouden, maar opgefrist aan de hedendaagse noden en useability van de moderne surfer.

Bij Zita.be kan je terecht voor dat guilty pleasure momentje: nationaal en internationale gossip (Miley Cyrus na 7 maanden huwelijk al zoenen gespot met een andere vrouw), grappige of quasi ongeloofelijke artikels en video’s (Dronken Rus ontdekt dat je best geen beer aait, Man doet dochter dna-test cadeau en ontdekt dat hij haar vader niet is), maar ook randnieuws (Kussend koppel valt dood tegemoet van brug), trends (Artsen stellen verontrustende trend vast: V-steaming) en weetjes (Eén of vier Millenials heeft geen vrienden).

Andere populaire rubrieken zijn: Gaming (met o.a. Mah-Jong, Bubbles en Galactic War), Weerbericht en de TV gids.


Kerncijfers

Deze Nederlandstalige site ontvangt maandelijks 808.000 unieke bezoekers en bereikt vooral een 45+ publiek.

Bruzz.be

You are the City

BRUZZ is het mediamerk voor Brussel. Dankzij BRUZZ komt u te weten wat er gebeurt in de hoofdstad: op radio, tv, print en on¬line.

Met als baseline ‘You Are the City’ richt BRUZZ zich tot iedereen die gebruikmaakt van de stad. Tot de Brusselaar dus, of die nu Nederlands- of anderstalig is. BRUZZ is er ook voor wie in Brussel werkt, er even op bezoek is of er vanuit het buitenland komt wonen. Met andere woorden: BRUZZ is er voor een brede doelgroep van Brusselgebruikers.

Voor elke Brusselaar

Online vindt u BRUZZ op www.bruzz.be en op sociale media. Voor radio stemt u af op 98.8 FM. Tv bekijkt u via de kabel of via uw digitale provider. Het magazine vindt u in de herkenbare displays in de stad en in de de Rand of elke donderdag in uw bus als u een postabonnement neemt.

BRUZZ wordt uitgebracht door de vzw Vlaams-Brusselse Media, een organisatie die gesubsidieerd wordt door de Vlaamse Gemeenschap en de Vlaamse Gemeenschapscommissie.

Sinds midden 2016 vervangt BRUZZ de vroegere merknamen tvbrussel, FM brussel, Brussel Deze Week, Agenda en brusselnieuws.be.


Boursorama.com

Realtime beursnieuws

Beurskoersen, financiële scoops, algemeen en economisch nieuws, tendensen, beurstips… het hele spectrum van financiële informatie wordt nauwgezet geanalyseerd en in realtime bijgewerkt door meerdere teams van Boursorama-experten.

Veel gratis diensten

Een uitgebreid aanbod aan gratis diensten en toepassingen maken deze site tot een onmisbaar instrument voor beursadepten (virtuele portefeuille, dynamische en gepersonaliseerde homepage, RSS-lezer, kredietsimulator, …).

Dit alles verklaart het grote succes van deze website binnen zijn specifiek segment en vormt de basis voor een sterke selectiviteit op doelgroepen met mogelijke interesse in financieel en economisch nieuws (met name kaderleden en bedrijfsleiders).


Europe 1

Altijd op de hoogte

 In perfecte synergie met de radiocontent biedt Europe1.fr een volledig overzicht van de actualiteit en dit op basis op 3 grote pijlers.

Rijk aangevuld met live te beluisteren programma’s en een uitgebreide reeks podcasts zodat Europe 1 geen enkele dag gemist moet worden.

Informatie, Sport & Vrije tijd

In perfecte synergie met de radiocontent biedt Europe1.fr een volledig overzicht van de actualiteit en dit op basis op 3 grote pijlers:

  • INFORMATIE: altijd heet van de naald met experts aan het woord, scherpe standpunten en duiding  
  • SPORT: nauwgezette opvolging, sterke beleving en interessante nabeschouwingen van de grootste sportevenementen  
  • VRIJE TIJD: verrassend en fris aanbod voor de luisteraar en surfer



De Actuazender van Vlaanderen

Radio 1 is de actuazender van Vlaanderen die zijn luisteraars prikkelt en inspireert. De zender brengt actualiteit en heeft ruim aandacht voor cultuur, sport, human interest en kennis en wetenschappen.

Altijd benieuwd naar wat mensen beweegt

Altijd benieuwd

Bij Radio 1 wordt het nieuws van de dag op de voet gevolgd, maar wordt er verder gegaan dan enkel de harde feiten. Radio 1 detecteert ervaringen, maakt de agenda en gaat het gesprek aan dat er toe doet. Radio 1 vindt verborgen parels in de stortvloed van het nieuws.

Radio 1 is denken én voelen, steeds vanuit een constructieve houding. Een gids doorheen essentiële songs met een ziel en een smoel. 

Mix van Pop & Rock

De muziek op Radio 1 is een mix van pop- en rockmuziek, met aandacht voor Vlaamse en Nederlandstalige muziek. Online kan de luisteraar aanvullende informatie vinden van het radio-aanbod en de programma’s (her)beluisteren.


De kerncijfers

  • 14.247 unieke bezoekers per dag op de Radio 1-website (gemiddelde 2018).
  • 972.233 pageviews per dag op de Radio 1-website (gemiddelde december 2017 – februari 2018).

Beursduivel.be

De grootste informatiebron voor beleggers

Beursduivel.be is opgericht in 2003 en is sindsdien uitgegroeid tot één van de grootste informatiebronnen voor beleggers in België. De bezoeker kan er terecht voor het laatste economisch en beursnieuws en voor realtime koersen. Ervaren financieel journalisten brengen exclusief nieuws en tips en adviezen over de beurs. Daarnaast schrijven deskundigen, zoals vermogensbeheerders en beleggingsgoeroes, dagelijks columns, waarin zij hun visie op de laatste ontwikkelingen geven. Beursduivel.be is onderdeel van IEX Media.

Beursduivel.be is vernieuwd!

Sinds kort kan je op Beursduivel.be realtime Belgische koersen én nieuws over de Belgische beurs vinden, naast het Amsterdamse, Europese en Amerikaanse beursnieuws. Naast meer aandacht voor Belgisch nieuws, zullen ook vaker columns en adviezen van experts die hun sporen verdiend hebben in de Belgische beurswereld gepubliceerd worden. Op het forum kunnen beleggers in contact komen met andere beleggers en met hen discussiëren over de beurs of individuele aandelen.

Bezoekersprofiel

De bezoeker van Beursduivel.be is voornamelijk hoog of middelbaar opgeleid, in ruim vier op de vijf gevallen man en meer dan 60% is 55 jaar of ouder. Toch weet ook de jongere belegger Beursduivel te vinden: bijna 20% is jonger dan 44 jaar. De doelgroep is vooral geïnteresseerd in beleggen, financiële dienstverlening, vastgoed, auto’s en motoren, entertainment en lifestyle. Daarnaast wordt het beursnieuws op de voet gevolgd. Bezoekers hebben in het verleden belegd, beleggen op dit moment of denken erover na om weer te gaan beleggen. De doelgroep houdt de markt scherp in de gaten om kansen te zien, hierop in te spelen en rendement te behalen.

Op het vernieuwde Beursduivel vinden beleggers

  • Belgisch én Amsterdams, Europees en overig internationaal financieel nieuws
  • Realtime koersen
  • Opinies van Belgische beursexperts
  • Persoonlijk: watchlist en schaduwportefeuille
  • Beleggers kunnen zich tevens aanmelden voor de ochtendnieuwsbrief of de ‘Tips & Opinie’ nieuwsbrief van Beursduivel


BFMTV

Als eerste op het nieuws!

BFMTV, een algemene nieuwszender, werd in 2005 met de digitale kanalen opgericht. Het werd de belangrijkste nieuwszender in Frankrijk in 2008 en heeft deze titel sindsdien nooit meer verloren. In de loop der jaren is BFMTV uitgegroeid tot het belangrijkste Franse nieuwsmerk. Een kracht die de zender in staat stelt 10 miljoen kijkers per dag aan te trekken en zich te positioneren als de favoriete nieuwszender van de Fransen.

24/7 live nieuws

Met een redactie van bijna 200 journalisten brengt BFMTV het laatste nieuws, overal, altijd en op alle schermen. BFMTV is aanwezig op alle nieuwsevenementen, dankzij de uitzonderlijke rechtstreekse verslaggeving van evenementen, zoals de presidentsverkiezingen van 2017.

BFMTV begeleidt de Fransen op elk moment van de dag en houdt hen op de hoogte. Het is het enige kanaal in Frankrijk dat 20 uur live-uitzendingen per dag aanbiedt, van 4.30 tot 12.30 uur. Als referentiekanaal biedt BFMTV vaste nieuwsafspraken, zoals de “Première Edition” in de ochtend, de interviews van “Bourdin Direct” of “Grand Angle” van 22.00 tot 00.00 uur met zijn reportages die het nieuws grondig analyseren.

Kerncijfers

  • 1e nieuwszender in Frankrijk
  • BFMTV is meer dan 4 keer groter dan de 2e nieuwszender in Frankrijk
  • BFMTV is de marktleider in de ochtend in Frankrijk voor de 25-49 jarigen