DSMTW

De populaire laat-avond quiz

De leukste quiz ter wereld brengt oneindig veel weetjes, de grappigste filmpjes en een flinke portie spanning naar de Vlaamse huiskamers. Dat alles met de steun van een ontzettend toegewijde jury.

Bezingen wij vandaag nog steeds de lof der zotheid zoals Erasmus of is het terug hip om slim te zijn? En zo ja, wie is dan de slimste? Wie kan een mondje meepraten over de gewonnen medailles op de Olympische Spelen in Londen, maar weet tegelijkertijd wie Kapitein Haddock is? Wie weet of Lacan een haargroeimiddel dan wel een psychoanalyticus was en kan ook zelf zijn digitale televisie programmeren? Wie heeft een déja-vu bij het doorbladeren van de Encyclopedia Brittanica én bij het lezen van de interviews met de nieuwe Miss Waregem Koerse?

Wie, oh wie, is de slimste mens van Vlaanderen, van België, van Europa, en bij uitbreiding, van de wereld? Dat wordt bepaald door een bitsig gevecht tussen drie medemensen. Elke dag is er iemand die sneuvelt, iemand die misschien niet de slimste is, maar wellicht gekoesterd wordt in huiselijke kring omwille van talrijke andere talenten. De anderen stoten door en krijgen er dagelijks een nieuwe uitdager bij.

Erik Van Looy presenteert, altijd hongerig, ook naar kennis. Deze geestige quiz is er voor iedereen: voor mensen van 7 tot 77 jaar, voor liefhebbers van Pierre Bourdieu, Roland Barthes, Gert Verhulst en Jean-Luc Dehaene. Een huwelijk van high en low culture, een amusante en erudiete estafette.


GameHouse.com

Gratis Spelletjes

Op zoek naar de beste gratis spelletjes van hoge kwaliteit? U bent op de juiste plaats. Op GameHouse, vindt u meer dan 2300 geweldige spellen in de meest populaire genres!

GameHouse is uw thuis voor duizenden casual en indie games. Hidden Object, Time Management, Match 3, en meer.

Gratis of betalend, jij kiest!

De boog kan niet altijd gespannen staan. Bij GameHouse zit je goed voor urenlang spelplezier.

Bij GameHouse vind je meer dan 2.300 gratis games en spelletjes in verschillende categorieën: populair, top played, action, card games, hidden object, vele versies van het wereldberoemde Mah-jong, puzzles en ook de momenteel zeer populaire strategy en time management games. En dan zijn er ook nog de GameHouse exclusives, games die je alleen maar op GameHouse kan spelen. Iedereen vind er wel een spel waaraan je veel plezier zal beleven.

Speel zoveel games als je wilt, onbeperkt, voor een klein maandelijks bedrag. Niet klaar om je te binden? Probeer elk spel gratis uit!

Spotify

Muziek voor iedereen

Met Spotify kun je makkelijk de juiste muziek of podcast vinden voor elk moment – op je telefoon, je computer, je tablet en meer. Er staan miljoenen nummers en afleveringen op Spotify. Dus of je nu in de auto zit, aan het sporten bent, een feestje viert of lekker aan het relaxen bent, je hebt altijd de juiste muziek of podcast binnen handbereik. Kies waarnaar je wilt luisteren of laat je verrassen door Spotify.

The Streaming generation

Wereldwijd merken we een gedragsverandering van ‘ownership’ naar ‘access’: door AirBNB moet je niet zelf een eigen vakantievilla te bezitten, door Netflix/Prime moet je niet langer een substantiële DVD-collectie hebben en misschien heb je zelfs geen wagen meer nodig als je overal een Uber kan nemen. “Uber, ’s werelds grootste taxibedrijf, bezit geen voertuigen. Facebook, ’s werelds populairste media-eigenaar, creëert geen content. Alibaba, de meest waardevolle retailer, heeft geen voorraad. En Airbnb, ’s werelds grootste aanbieder van accommodatie, bezit geen onroerend goed. Er is iets interessants aan de hand” – Tom Goodwin (2014)

Aantrekkelijk commerciëel platform

Adverteerders waarderen Spotify om vier belangrijke redenen:

  • Betrokkenheid. De gebruikers zijn de hele dag door zeer betrokken met Spotify.
  • Relevantie. De unieke dataset van Spotify stelt merken in staat om op de juiste momenten contextueel relevant te zijn.
  • Kwalitatief hoogwaardige advertentie omgeving. Spotify biedt een in-app-omgeving voor audio-, video- en display-advertenties met hoge viewability in een brand safe omgeving.
  • Oplossingen met impact. Spotify beschikt over bewezen resultaten voor grote merken. Bereik een betrokken publiek.

Entertainment-today.be

Vlaams & internationlaal showbizz nieuws

Entertainment Today is de zustersite van Showbizzsite. Samen vormen ze de referentiesite in Vlaanderen wat betreft de binnen- en buitenlandse showbizz, artiesten en optredens.

Je vindt er de meest recente inhouden van je favoriete Vlaamse soaps en programma’s, maar ook nieuws over het dagelijkse leven van de Bekende Vlaming.

Entertainment nieuws sinds 2014

Entertainment Today is sinds 2014 de referentie voor al je showbizznieuws uit Vlaanderen en Nederland. Met rubrieken als: Shownieuw, Radio, Televisie, Theather, Film & Litteratuur en Vrije Tijd dekt de site een breed gamma een entertainment in België, maar ook Nederland.

Sinds de zomer van 2019 is er een samenwerking met Showbizz site waarbij beide sites samenwerken om zo elk nog meer informatie uit de Showbizz en Entertainment wereld aan hun bezoekers aan te bieden.


NRJ.be

Hit Music Only!

De belofte van NRJ is duidelijk: alleen de grootste hits van de afgelopen 15 jaar! NRJ wil er elke dag, 24/7, bij zijn met muzikaal entertainment. De zender staat met beide benen in de wereld van de luisteraars: de millenial doelgroep (<35 jaar).

Pebble Media biedt de Franstalige versie van de NRJ website aan.

Grootste radiomerk in Europa

In Franstalig België bereikt NRJ dagelijks meer dan 350.000 luisteraars. Daarnaast is NRJ een krachtig radiomerk dat in meer dan 15 landen aanwezig is: Frankrijk, Duitsland, Denemarken, Noorwegen, Zweden, Finland, Rusland, Oostenrijk, Zwitserland, Marokko, Libanon…

Positieve en dynamische hitradio

NRJ speelt vaak up-tempo, populaire en positieve nummers. NRJ kijkt altijd met een helder en positief oog naar de wereld met al haar uitdagingen. NRJ speelt overdag veel muziek. Daarnaast biedt de zender sterke radioprogramma’s met “Le 6-9” in de ochtend en een interactieve talkshow in de avond.


Scholieren.com

Hulp voor scholieren

De redactie van Scholieren.com helpt je door je middelbare schoolperiode te komen. Check de blog voor toffe video’s en schrijfsels.

Boekverslagen en samenvattingen online

De grote publiekstrekker van Scholieren.com is de database met boekverslagen, werkstukken, samenvattingen en meer. Daarnaast vind je op Scholieren.com ook een blog met dagelijkse verse posts van scholieren die schrijven over hun leven, een videoplatform, een speciale eindexamenpagina en meer.


CuttingEdge.be

Cultuur & Entertainment

CuttingEdge.BE = muziek, boeken, films, games, theater, tv, radio, expo in messcherpe recensies, nieuws, interviews en foto’s en repo’s.  

Cutting Edge is dé onafhankelijke cultuur- en mediasite van België en Nederland. Met messcherpe recensies, foto’s, video-interviews, specials, wedstrijden… over albums, concerten, films, boeken, theater, dvd’s, strips, games, radio en tv.

Een platform voor kunst & cultuur

Cutting Edge biedt een platform om kunst en cultuur in al haar vormen te belichten. De gedreven vrijwilligers schrijven recensies, nemen interviews af en pennen opiniestukken neer over boeken, strips, films, games, albums, concerten, theaterstukken en TV-programma’s. De missie is dan ook om cultuur in de breedste zin van het woord te verspreiden onder een zo groot mogelijk publiek. Zowel Belgische acts als internationale artiesten en auteurs passeren daarbij de revue. 

Sinds 2002 geeft CuttingEdge over ‘all things culture’ een onderbouwde mening met kennis van zaken en een knipoog op z’n tijd. CuttingEdge is messcherp in z’n oordeel en streeft ernaar om toegankelijke en duidelijke teksten te schrijven. Zelfs iemand die nog nooit van de band of het game gehoord heeft, moet iets opsteken van de recensie.

CuttingEdge is onafhankelijk en die vrijheid benutten ze om zowel bekende namen als opkomend talent een plaatsje te geven op de website.


Showbizzsite.be

Vlaams & internationlaal showbizz nieuws

Showbizzsite.be is de referentiesite in Vlaanderen en ver daarbuiten die je dagelijks het beste nieuws brengt van de binnen- en buitenlandse showbizz, artiesten en optredens.

Je vindt er de meest recente inhouden van je favoriete Vlaamse soaps en programma’s, maar ook nieuws over het dagelijkse leven van de Bekende Vlaming.

Voor en door Vlaamse Showbizz fans

Showbizzsite.be is een site gemaakt voor en door Vlaamse Showbizz fans. Oorspronkelijk gegroeid van een site die enkel aandacht had voor Vlaams muzikaal talent, naar een volwaardige site over alle aspecten van de showbusiness en dus niet alleen het muzikale aspect.

Vandaag kan je op de site terecht voor een zeer uitgebreid showbizz nieuws van binnen- en buitenland, maar ook voor informatie van je favoriet soap, bio’s van artiesten, foto’s van Vlaamse evenementen zoals première van een musical of film, maar sinds kort ook zelfgemaakte video reportages.


Studio Brussel

Het station van de muziekliefhebbers

Studio Brussel-luisteraars willen weten wat er leeft in de (muziek)wereld. Als muziekzender bij uitstek laat Studio Brussel de luisteraars proeven van nieuwe platen. De zender gaat voortdurend op zoek naar nieuw talent. Daarnaast komen muziekfestivals, de muzieksector en diverse muziekstijlen ruimschoots aan bod. De beste nieuwe muziek hoor je eerst op Studio Brussel.

Nieuwsgierigheid en engagement voorop

Je mikt op een creatief, nieuwsgierig en maatschappelijk geëngageerd publiek? Studio Brussel informeert zijn luisteraars in zijn eigen(wijze) originele en humoristische stijl, met bijzondere aandacht voor nieuwe media, cultuur en muziek. De zender is, net zoals zijn luisteraars, een smaakmaker en trendsetter met zin voor avontuur.

In februari 2019 kreeg Studio Brussel een reboot.  Hiermee wil de radiozender zijn publiek nog beter gaan bedienen en verrijken. Studio Brussel blijft zichzelf tegen het licht houden en heruitvinden. Het doel blijft de agenda bepalen. De gloednieuwe vormgeving staat ten dienste van die aangescherpte content, is ‘state of the art’ én is flexibel inzetbaar op alle platformen.

Studio Brussel is marktleider radio op de doelgroep 25-44 en kende in 2018 zijn hoogste online bereik ooit. De zender gaat voluit multimediaal door in de verder versnipperende digitale wereld in te zetten op kwalitatieve online reeksen.


MNM.be

Ontspannende hitradio

MNM is een ontspannende hitradio die de jonge luisteraar en zijn leefwereld centraal stelt en hem tegelijk gidst door een relevant informatief aanbod. MNM is een aantrekkelijk platform dat het uitwisselen van ervaringen mogelijk maakt en engagement stimuleert.

Interactiviteit troef

Naar de zender luisteren hoofdzakelijk jongeren en nieuwe Vlamingen. De recent vernieuwde website is de digitale uitbreiding van de radiozender en gericht op interactiviteit. Online kunnen de MNM-programma’s en fragmenten beluisterd worden. Enkele van de meest populaire momenten zijn ‘De Strafste School’ verkiezing en Marathonradio. Daarnaast is Generation M veel meer dan een muziekprogramma, maar ook een platform voor de MNM luisteraars voor al hun vragen.


De kerncijfers

  • 22.287 aantal unieke bezoekers per dag op de MNM-website (gemiddelde 2018).
  • 1.499.348 aantal pageviews per dag op de MNM-website (gemiddelde december 2017 – februari 2018)

Play Sports

De beste analyses in een totaalbeleving

Play Sports (voorheen Prime Sport en Sporting Telenet is een merk van de Vlaamse kabelverdeler Telenet dat bestaat uit een bundel van verschillende (deels eigen) zenders.

Via de televisiezenders worden wedstrijden uit diverse Europese voetbalcompetities, waaronder de Belgische Jupiler Pro League, uitgezonden. Daarnaast toont Play Sports onder andere Amerikaans NBA-Basketbal, American football en Golf. In maart 2014 verkreeg het ook rechten om tot en met 2019 Formule 1 uit te mogen zenden.

Intense totaalbeleving

Met een vernieuwd aanbod en een intense totaalbeleving wil Play Sports sporters en supporters dichter bij elkaar brengen. Het brede sportaanbod legt de focus op Belgische sporthelden. Sportliefhebbers zitten voortaan op de eerste rij voor het beste voetbal, hockey, volleybal, auto- en motorsport, golf en veldrijden. Ze komen dichter bij hun helden dankzij de innovatieve concepten die helpen bij het supporteren: nieuwe programma’s en competities, live verslaggeving, een verbluffende Play Sports app met ‘live statistics’ en top entertainment op en naast het scherm zorgen voor een totaalbeleving in het teken van de liefde voor de sport.