GameHouse.com

Gratis Spelletjes

Op zoek naar de beste gratis spelletjes van hoge kwaliteit? U bent op de juiste plaats. Op GameHouse, vindt u meer dan 2300 geweldige spellen in de meest populaire genres!

GameHouse is uw thuis voor duizenden casual en indie games. Hidden Object, Time Management, Match 3, en meer.

Gratis of betalend, jij kiest!

De boog kan niet altijd gespannen staan. Bij GameHouse zit je goed voor urenlang spelplezier.

Bij GameHouse vind je meer dan 2.300 gratis games en spelletjes in verschillende categorieën: populair, top played, action, card games, hidden object, vele versies van het wereldberoemde Mah-jong, puzzles en ook de momenteel zeer populaire strategy en time management games. En dan zijn er ook nog de GameHouse exclusives, games die je alleen maar op GameHouse kan spelen. Iedereen vind er wel een spel waaraan je veel plezier zal beleven.

Speel zoveel games als je wilt, onbeperkt, voor een klein maandelijks bedrag. Niet klaar om je te binden? Probeer elk spel gratis uit!

Spotify

Muziek voor iedereen

Met Spotify kun je makkelijk de juiste muziek of podcast vinden voor elk moment – op je telefoon, je computer, je tablet en meer. Er staan miljoenen nummers en afleveringen op Spotify. Dus of je nu in de auto zit, aan het sporten bent, een feestje viert of lekker aan het relaxen bent, je hebt altijd de juiste muziek of podcast binnen handbereik. Kies waarnaar je wilt luisteren of laat je verrassen door Spotify.

The Streaming generation

Wereldwijd merken we een gedragsverandering van ‘ownership’ naar ‘access’: door AirBNB moet je niet zelf een eigen vakantievilla te bezitten, door Netflix/Prime moet je niet langer een substantiële DVD-collectie hebben en misschien heb je zelfs geen wagen meer nodig als je overal een Uber kan nemen. “Uber, ’s werelds grootste taxibedrijf, bezit geen voertuigen. Facebook, ’s werelds populairste media-eigenaar, creëert geen content. Alibaba, de meest waardevolle retailer, heeft geen voorraad. En Airbnb, ’s werelds grootste aanbieder van accommodatie, bezit geen onroerend goed. Er is iets interessants aan de hand” – Tom Goodwin (2014)

Aantrekkelijk commerciëel platform

Adverteerders waarderen Spotify om vier belangrijke redenen:

  • Betrokkenheid. De gebruikers zijn de hele dag door zeer betrokken met Spotify.
  • Relevantie. De unieke dataset van Spotify stelt merken in staat om op de juiste momenten contextueel relevant te zijn.
  • Kwalitatief hoogwaardige advertentie omgeving. Spotify biedt een in-app-omgeving voor audio-, video- en display-advertenties met hoge viewability in een brand safe omgeving.
  • Oplossingen met impact. Spotify beschikt over bewezen resultaten voor grote merken. Bereik een betrokken publiek.

Entertainment-today.be

Vlaams & internationlaal showbizz nieuws

Entertainment Today is de zustersite van Showbizzsite. Samen vormen ze de referentiesite in Vlaanderen wat betreft de binnen- en buitenlandse showbizz, artiesten en optredens.

Je vindt er de meest recente inhouden van je favoriete Vlaamse soaps en programma’s, maar ook nieuws over het dagelijkse leven van de Bekende Vlaming.

Entertainment nieuws sinds 2014

Entertainment Today is sinds 2014 de referentie voor al je showbizznieuws uit Vlaanderen en Nederland. Met rubrieken als: Shownieuw, Radio, Televisie, Theather, Film & Litteratuur en Vrije Tijd dekt de site een breed gamma een entertainment in België, maar ook Nederland.

Sinds de zomer van 2019 is er een samenwerking met Showbizz site waarbij beide sites samenwerken om zo elk nog meer informatie uit de Showbizz en Entertainment wereld aan hun bezoekers aan te bieden.


Switch App

Daag jezelf en je vrienden uit!

In de razendspannende game van Switch creëer je je eigen personage en daag je jezelf en je vrienden uit. Opgelet: uiterst verslavend!

De snelste speler van 5 om de vraag correct te beantwoorden “switched” met de volgende speler in de rij. Na een aantal vragen zal de laatste speler afvallen totdat er nog maar 1 speler over is.

Switch game populair spel tijdens en na de zomer

Sinds 2016 is er geen enkele reden meer om in de zomer buiten te komen want Adriaan Van den Hoof presenteert elke zomeravond Switch, de gloednieuwe en eerste quiz ter wereld zonder punten.

Elke dag strijden er vijf kandidaten om de hoogste plaats in Switch. Tijdens de quiz geeft de volgorde van de kandidaten hun tussenstand weer. De vijf spelers nemen het een hele week lang tegen elkaar op.

Door goed te antwoorden wissel je van plaats met een tegenkandidaat in een hogere positie, en speel je jezelf richting de felbegeerde eerste plaats. De kandidaat die tot op het einde van een aflevering overeind blijft kan tijdens de finale een gooi doen naar de dagelijkse jackpot van 1000 euro.

De eerste 3 seizoenen zijn reeds achter de rug en waren een knaller van formaat. Vanaf juni 2019 zijn we terug van de partij en smukken we jouw zomer nog net iets meer op met een vierde seizoen van Switch! En vanaf de zomer van 2017 is er ook ‘De Switch Game’. Om het met bedenker Bart Cannaerts zijn woorden te zeggen: “De Switch game werd de Pokemon Go van voorbije zomer!”. Ondertussen is het spel een vaste waarde geworden onder de mobile games en zijn ze genomineerd voor 2 awards op de Belgian Game Awards 2019.


Ultratop.be

De Officiële Hitlijst

Ultratop is opgericht op initiatief van de Federatie van de Belgische Muziekindustrie en is het de enige officiële Belgische muziek hitlijst.

De site heeft een Nederlandstalige en Franstalige versie.

Hitstatistieken, releases & blog

Als enige gemonitorde muziekgrafiek in België op basis van de detailhandelsverkopen is Ultratop de enige die een accuraat beeld geeft van de Belgische verkoop. Dit gebeurt al sinds 2007.

Bij Ultratop vind je de Hitlijsten van Vlaanderen en Wallonië opgedeeld in verschillende categoriën: Singles, Albums, Compilaties, Dance, Vlaams, Urban, Klassiek, enz… Ultratop biedt ook een groot archief van Hitstatistieken over o.a. het Eurovisie Songfestival, Goud & Platina, jaarlijsten en meer.

De blog brengt nieuws uit de muziekwereld, met veel aandacht voor de impact van optredens/concerten op de hitparade.

Ultratop is de place to be voor elke muziekliefhebber


NRJ.be

Hit Music Only!

De belofte van NRJ is duidelijk: alleen de grootste hits van de afgelopen 15 jaar! NRJ wil er elke dag, 24/7, bij zijn met muzikaal entertainment. De zender staat met beide benen in de wereld van de luisteraars: de millenial doelgroep (<35 jaar).

Pebble Media biedt de Franstalige versie van de NRJ website aan.

Grootste radiomerk in Europa

In Franstalig België bereikt NRJ dagelijks meer dan 350.000 luisteraars. Daarnaast is NRJ een krachtig radiomerk dat in meer dan 15 landen aanwezig is: Frankrijk, Duitsland, Denemarken, Noorwegen, Zweden, Finland, Rusland, Oostenrijk, Zwitserland, Marokko, Libanon…

Positieve en dynamische hitradio

NRJ speelt vaak up-tempo, populaire en positieve nummers. NRJ kijkt altijd met een helder en positief oog naar de wereld met al haar uitdagingen. NRJ speelt overdag veel muziek. Daarnaast biedt de zender sterke radioprogramma’s met “Le 6-9” in de ochtend en een interactieve talkshow in de avond.


Scholieren.com

Hulp voor scholieren

De redactie van Scholieren.com helpt je door je middelbare schoolperiode te komen. Check de blog voor toffe video’s en schrijfsels.

Boekverslagen en samenvattingen online

De grote publiekstrekker van Scholieren.com is de database met boekverslagen, werkstukken, samenvattingen en meer. Daarnaast vind je op Scholieren.com ook een blog met dagelijkse verse posts van scholieren die schrijven over hun leven, een videoplatform, een speciale eindexamenpagina en meer.


SouthPark

Absurde cartoonhumor

Volg Cartman, Kenny, Stan en Kyle in al hun vuilgebekte avonturen. Stream gratis afleveringen en clips, speel spelletjes, maak een avatar en meer op South Park Studio’s.

Taboedoorbrekende onderwerpen

South Park is een met meerdere Emmy Awards bekroonde Amerikaanse satirische animatieserie, gecreëerd door Trey Parker en Matt Stone. Sinds maart 2007 wordt de reeks uitgezonden op de Vlaamse versie van muziekzender TMF, nu Comedy Central heet.

South Park staat bekend om zijn simpele animatiestijl, donkere humor en de taboedoorbrekende onderwerpen. De meeste afleveringen zijn een satire op de (Amerikaanse) samenleving, beroemdheden en/of onderwerpen die het nieuws beheersen. De tekenfilm is gericht op tieners en volwassenen, en niet op kinderen: geweld, grof taalgebruik en referenties aan seksueel gedrag worden zelden geschuwd.


MTV.be

Uithangbord van de jongerencultuur

MTV is een icoon van onze Westerse cultuur. Als eerste (pure) muziekzender heeft MTV vanaf de start in 1981 de wereld veranderd met het non-stop uitzenden van muziek-clips.

Vandaag is MTV veel meer dan een muziekzender. Het begon met series als ‘Beavis & Butthead’ en realityprogramma’s als ‘Jackass’ en ‘The Osborne’s’. Nu is MTV.be het online videoplatform waar je de succesprogramma’s van MTV kan bekijken zoals ‘Ex on the Beach’, ‘The Hills’, ‘Game of Clones’ en veel meer.

Belangrijke invloed op Westerse cultuur

MTV (Music Television) is een televisienetwerk dat in 1981 begon met een revolutionair nieuw concept: het non-stop uitzenden van videoclips. De eerste clip die te zien was, was “Video Killed the Radio Star” van Buggles. Een andere clip die de zender populair heeft gemaakt is “Money for Nothing” van Dire Straits met de zinsnede I want my MTV, gezongen door Sting.

MTV heeft sinds die tijd een zeer belangrijke rol gespeeld voor de westerse cultuur. Zowel op muziek-, mode- als filmografisch gebied was MTV een factor van betekenis.

Naast muziekprogramma’s ontstonden er na verloop van tijd aan muziek gerelateerde programma’s zoals Beavis & Butthead, en realityprogramma’s als The Real World, The Hills, The Osbournes en Jackass. Ook de programma’s Made, Super Sweet 16, MTV Cribs, From G’s to Gents, Crash Canyon en Pimp My Ride zijn een greep uit de vele programma’s.

Meer dan een muzieknetwerk

Inmiddels is MTV niet langer puur een muzieknetwerk, maar vooral een netwerk dat de huidige jongerencultuur vormt en in beeld brengt. MTV is ook bekend wegens de grappige filmpjes en reclames.

.


FunRadio.be

The Dancefloor sound

Fun Radio is een jong en dynamisch radiostation, met een positieve toon die zich duidelijk onderscheidt van de rest van het radio-aanbod in Franstalig België, zowel wat betreft de muzikale keuzes als het entertainment.

Entertainment first

Het is een hoofdzakelijk muzikale radiozender, maar entertainment speelt een belangrijke rol. Fun Radio’s baseline – The DanceFloor sound – laat weinig twijfel bestaan: de muzikale programmering van het kanaal is vooral gericht op dans (pop, house, electro).


CuttingEdge.be

Cultuur & Entertainment

CuttingEdge.BE = muziek, boeken, films, games, theater, tv, radio, expo in messcherpe recensies, nieuws, interviews en foto’s en repo’s.  

Cutting Edge is dé onafhankelijke cultuur- en mediasite van België en Nederland. Met messcherpe recensies, foto’s, video-interviews, specials, wedstrijden… over albums, concerten, films, boeken, theater, dvd’s, strips, games, radio en tv.

Een platform voor kunst & cultuur

Cutting Edge biedt een platform om kunst en cultuur in al haar vormen te belichten. De gedreven vrijwilligers schrijven recensies, nemen interviews af en pennen opiniestukken neer over boeken, strips, films, games, albums, concerten, theaterstukken en TV-programma’s. De missie is dan ook om cultuur in de breedste zin van het woord te verspreiden onder een zo groot mogelijk publiek. Zowel Belgische acts als internationale artiesten en auteurs passeren daarbij de revue. 

Sinds 2002 geeft CuttingEdge over ‘all things culture’ een onderbouwde mening met kennis van zaken en een knipoog op z’n tijd. CuttingEdge is messcherp in z’n oordeel en streeft ernaar om toegankelijke en duidelijke teksten te schrijven. Zelfs iemand die nog nooit van de band of het game gehoord heeft, moet iets opsteken van de recensie.

CuttingEdge is onafhankelijk en die vrijheid benutten ze om zowel bekende namen als opkomend talent een plaatsje te geven op de website.


Showbizzsite.be

Vlaams & internationlaal showbizz nieuws

Showbizzsite.be is de referentiesite in Vlaanderen en ver daarbuiten die je dagelijks het beste nieuws brengt van de binnen- en buitenlandse showbizz, artiesten en optredens.

Je vindt er de meest recente inhouden van je favoriete Vlaamse soaps en programma’s, maar ook nieuws over het dagelijkse leven van de Bekende Vlaming.

Voor en door Vlaamse Showbizz fans

Showbizzsite.be is een site gemaakt voor en door Vlaamse Showbizz fans. Oorspronkelijk gegroeid van een site die enkel aandacht had voor Vlaams muzikaal talent, naar een volwaardige site over alle aspecten van de showbusiness en dus niet alleen het muzikale aspect.

Vandaag kan je op de site terecht voor een zeer uitgebreid showbizz nieuws van binnen- en buitenland, maar ook voor informatie van je favoriet soap, bio’s van artiesten, foto’s van Vlaamse evenementen zoals première van een musical of film, maar sinds kort ook zelfgemaakte video reportages.


9lives.be

Game On!

9lives is de grootste Vlaamse gamingwebsite waar je terecht kan voor de laatste reviews, previews, nieuwtjes en video’s in gameland!

Gaming Community

Op 9lives vind je alles over games: nieuws, reviews, previews, releasedata en video’s! Bij 9lives staan er drie pijlers centraal: informatie, inspiratie en interactie. Hulp nodig bij een bepaalde game? Of gewoon je mening geven over iets? Check het 9lives-forum, het grootste jongerenforum van Vlaanderen!

Studio Brussel

Het station van de muziekliefhebbers

Studio Brussel-luisteraars willen weten wat er leeft in de (muziek)wereld. Als muziekzender bij uitstek laat Studio Brussel de luisteraars proeven van nieuwe platen. De zender gaat voortdurend op zoek naar nieuw talent. Daarnaast komen muziekfestivals, de muzieksector en diverse muziekstijlen ruimschoots aan bod. De beste nieuwe muziek hoor je eerst op Studio Brussel.

Nieuwsgierigheid en engagement voorop

Je mikt op een creatief, nieuwsgierig en maatschappelijk geëngageerd publiek? Studio Brussel informeert zijn luisteraars in zijn eigen(wijze) originele en humoristische stijl, met bijzondere aandacht voor nieuwe media, cultuur en muziek. De zender is, net zoals zijn luisteraars, een smaakmaker en trendsetter met zin voor avontuur.

In februari 2019 kreeg Studio Brussel een reboot.  Hiermee wil de radiozender zijn publiek nog beter gaan bedienen en verrijken. Studio Brussel blijft zichzelf tegen het licht houden en heruitvinden. Het doel blijft de agenda bepalen. De gloednieuwe vormgeving staat ten dienste van die aangescherpte content, is ‘state of the art’ én is flexibel inzetbaar op alle platformen.

Studio Brussel is marktleider radio op de doelgroep 25-44 en kende in 2018 zijn hoogste online bereik ooit. De zender gaat voluit multimediaal door in de verder versnipperende digitale wereld in te zetten op kwalitatieve online reeksen.