AuFéminin

Vrouwen boven alles

AuFeminin is ’s werelds grootste uitgever van content en communities voor vrouwen en is actief op alle platformen (websites, mobile, tablets, TV, print).

Aufeminin is de afgelopen jaren door NetObserver® uitgeroepen tot het favoriete Franse vrouwenmerk en brengt een gemeenschap van vrouwen samen over onderwerpen als mode, ouderschap, schoonheid, koken, nieuws en entertainment.

Sterke waarden en sociaal engagement

De inhoud en activiteiten van de aufeminin groep staab voor volgende universele waarden:

  • Vrijheid van meningsuiting
  • Eerbied voor de mensenrechten, de rechten van de vrouw en de rechten van het kind
  • Diversiteit en gelijkheid van mannen en vrouwen
  • Toegang tot gezondheidszorg, onderwijs, cultuur, informatie en digitale technologie
  • Bescherming van de privacy en persoonlijke informatie

Gedreven door dit engagement streven de aufeminin media ernaar om alle sociale kwesties in hun redactionele platforms te integreren.

De ‘Club des Expertes’ is een community van vrouwelijke experts die met aufeminin samenwerken om wekelijks producten te testen (schoonheid, voeding, mode) en hun ervaringen te delen.

Aufeminin sterk vertegenwoordigd op verschillende sociale netwerken:
Facebook, Instagram, Snapchat, Twitter, LinkedIn, Pinterest, YouTube en Tik tok.


Doctissimo.fr

Gezondheid boven alles

Doctissimo is ontstaan is als een infosite over gezondheid in 2000 na de ontmoeting tussen twee artsen met een uitgesproken wil om duiding te geven aan de patiënt in een complexe medische en paramedische wereld. Vandaag is Doctissimo veel meer dan een gezondheidssite, die zowel het gezin, welzijn als schoonheid aan bod laat komen.

Website met interactieve database

De website bevat een interactieve database met maar liefst 10 grote thema’s: Gezondheid, Geneesmiddelen, Zwangerschap & Baby, Psychologie, Voeding, Schoonheid & Mode, Conditie & Sport, Seksualiteit, Culinair en Natuur.

Doctissimo bevat allerlei toepassingen en diensten (blogs, privéaccounts, fora, …) waarmee de uitgebreide community elke dag zijn mening kan ventileren … en zo de enorme hoeveelheid beschikbare informatie van deze online gezondheidsencyclopedie dagelijks doet groeien.


De kerncijfers

Doctissimo is de onbetwistbare marktleider op het vlak van online gezondheidsinfo in Frankrijk (1 op 4 van de Franse internetgebruikers surft maandelijks naar Doctissimo) en Franstalig België (vertegenwoordigt op zijn eentje nagenoeg het volledige Franstalige publiek met betrekking tot gezondheid).

Tête à modeler

Tips voor ouders om je kids te amusren

Tête à modeler is de referentiesite voor ouders om de kinderen bezig te houden met edutainment activiteiten en om de ouder-kind relatie te verrijken.

De site voor de ouders op het web

Tête à modeler biedt meer dan 20.000 activiteitenbladen om de ontwikkeling van kinderen van 0 tot 12 jaar te ondersteunen.

De inhoud van de site is aangepast aan de leeftijd van de kinderen en er zijn speciale folders voor grote jaarlijkse wederkerende evenementen (Kerstmis, Pasen, Moederdag, Terug naar School, enz.).

Tête à modeler dekt alle thema’s die verband houden met de leefwereld van het gezin: doe-het-zelf / Kleuring / Kinderen / Baby / Onderwijs / Gezondheid / Koken / Ecologie / Zwangerschap / Winkel / Video’s / Blog

.


Famili.fr

De site voor jonge ouders

Famili.fr is een onderdeel van de site Magicmaman en legt de focus op jonge ouders.

De site voor de ouders op het web

Famili.fr ondersteunt de internetgebruikers elke dag in alle fasen van hun leven als ouders, zonder de andere aspecten van het leven van moeders (gezondheid, voeding, mode en schoonheid, praktisch leven, enz.) en vaders uit het oog te verliezen.

.


Scholieren.com

Hulp voor scholieren

De redactie van Scholieren.com helpt je door je middelbare schoolperiode te komen. Check de blog voor toffe video’s en schrijfsels.

Boekverslagen en samenvattingen online

De grote publiekstrekker van Scholieren.com is de database met boekverslagen, werkstukken, samenvattingen en meer. Daarnaast vind je op Scholieren.com ook een blog met dagelijkse verse posts van scholieren die schrijven over hun leven, een videoplatform, een speciale eindexamenpagina en meer.


MagicMaman.com

Alles voor de Super-Mama

Wat jonge (of toekomstige) moeders ook meemaken, MagicMaman geeft een schat aan nuttige informatie die de moeders helpen om de verschillende vroege levensfasen te begrijpen. Er zijn zoveel vragen over zwangerschap, eetgewoonten, opvoeding, verzorging, … MagicMama(n) probeert ze allemaal klaar en duidelijk te beantwoorden met artikels verdeeld in 5 grote chronologische categorieën (van de kinderwens tot het omgaan met een 18-jarige).  

Advies van moeders voor moeders

En wat is er nu beter dan het advies van andere moeders? Je krijgt als bezoeker een antwoord op al je vragen, vindt er tal van artikels geschreven door communityleden en kan je ervaringen delen met andere mama’s op de verschillende forums van de website.    

MagicMaman biedt echter meer dan louter informatie. De website verwent trouwe bezoekers met ontspanning via allerlei wedstrijden, online spelletjes en kortingsbonnen. Bezoekers kunnen zelfs rechtstreeks online bestellingen plaatsen. Dit alles maakt van deze website een onmisbare omgeving voor elke jonge (of toekomstige) mama.

Secties: Magicmaman TV / Conceptie / Zwangerschap / Voornamen / Baby / Kind en tieners / School / Vrouw / Praktijk / Recepten / Thuis / Winkel / Tovenaars TV / Conceptie / Zwangerschap / Voornamen / Recepten / Thuis / Winkel


MNM.be

Ontspannende hitradio

MNM is een ontspannende hitradio die de jonge luisteraar en zijn leefwereld centraal stelt en hem tegelijk gidst door een relevant informatief aanbod. MNM is een aantrekkelijk platform dat het uitwisselen van ervaringen mogelijk maakt en engagement stimuleert.

Interactiviteit troef

Naar de zender luisteren hoofdzakelijk jongeren en nieuwe Vlamingen. De recent vernieuwde website is de digitale uitbreiding van de radiozender en gericht op interactiviteit. Online kunnen de MNM-programma’s en fragmenten beluisterd worden. Enkele van de meest populaire momenten zijn ‘De Strafste School’ verkiezing en Marathonradio. Daarnaast is Generation M veel meer dan een muziekprogramma, maar ook een platform voor de MNM luisteraars voor al hun vragen.


De kerncijfers

  • 22.287 aantal unieke bezoekers per dag op de MNM-website (gemiddelde 2018).
  • 1.499.348 aantal pageviews per dag op de MNM-website (gemiddelde december 2017 – februari 2018)