AuFéminin

Vrouwen boven alles

AuFeminin is ’s werelds grootste uitgever van content en communities voor vrouwen en is actief op alle platformen (websites, mobile, tablets, TV, print).

Aufeminin is de afgelopen jaren door NetObserver® uitgeroepen tot het favoriete Franse vrouwenmerk en brengt een gemeenschap van vrouwen samen over onderwerpen als mode, ouderschap, schoonheid, koken, nieuws en entertainment.

Sterke waarden en sociaal engagement

De inhoud en activiteiten van de aufeminin groep staab voor volgende universele waarden:

  • Vrijheid van meningsuiting
  • Eerbied voor de mensenrechten, de rechten van de vrouw en de rechten van het kind
  • Diversiteit en gelijkheid van mannen en vrouwen
  • Toegang tot gezondheidszorg, onderwijs, cultuur, informatie en digitale technologie
  • Bescherming van de privacy en persoonlijke informatie

Gedreven door dit engagement streven de aufeminin media ernaar om alle sociale kwesties in hun redactionele platforms te integreren.

De ‘Club des Expertes’ is een community van vrouwelijke experts die met aufeminin samenwerken om wekelijks producten te testen (schoonheid, voeding, mode) en hun ervaringen te delen.

Aufeminin sterk vertegenwoordigd op verschillende sociale netwerken:
Facebook, Instagram, Snapchat, Twitter, LinkedIn, Pinterest, YouTube en Tik tok.


Doctissimo.fr

Gezondheid boven alles

Doctissimo is ontstaan is als een infosite over gezondheid in 2000 na de ontmoeting tussen twee artsen met een uitgesproken wil om duiding te geven aan de patiënt in een complexe medische en paramedische wereld. Vandaag is Doctissimo veel meer dan een gezondheidssite, die zowel het gezin, welzijn als schoonheid aan bod laat komen.

Website met interactieve database

De website bevat een interactieve database met maar liefst 10 grote thema’s: Gezondheid, Geneesmiddelen, Zwangerschap & Baby, Psychologie, Voeding, Schoonheid & Mode, Conditie & Sport, Seksualiteit, Culinair en Natuur.

Doctissimo bevat allerlei toepassingen en diensten (blogs, privéaccounts, fora, …) waarmee de uitgebreide community elke dag zijn mening kan ventileren … en zo de enorme hoeveelheid beschikbare informatie van deze online gezondheidsencyclopedie dagelijks doet groeien.


De kerncijfers

Doctissimo is de onbetwistbare marktleider op het vlak van online gezondheidsinfo in Frankrijk (1 op 4 van de Franse internetgebruikers surft maandelijks naar Doctissimo) en Franstalig België (vertegenwoordigt op zijn eentje nagenoeg het volledige Franstalige publiek met betrekking tot gezondheid).

Eurekasanté.fr

Algemene medische informatie

EurekaSanté van VIDAL biedt de referentie-informatie over ziekten en de behandeling ervan. Meer dan 200 veel voorkomende ziekten, meer dan 6000 gedetailleerde medicatiebladen en alle details over het innemen van medicijnen, vaccinatie…

Gecertificeerde informatie

Meer dan 200 pathologieën, 4.000 eigen en exclusieve parafarmaceutische productfiches beschikbaar in de apotheken, 11.000 geneesmiddelen.

Betrouwbare inhoud: de uitgevers vertrouwen op de officiële teksten die de medische praktijk in Frankrijk structureren: Aanbeveling van de HAS/Avis de l’ANSM. Bijgewerkte inhoud van voedingssupplementen in overeenstemming met de wetgeving.

Gecertificeerde informatie die de inhoud valideert in termen van betrouwbaarheid en kwaliteit. Een volledige inhoud, georganiseerd in 8 secties: Drugs / Parafarmacie / Ziekten / Zwangerschap & Kinderen / Voeding / Sport / Reizen / Nieuws


Psyhologies.com

Gids naar zelfkennis

Alles om jezelf beter te leren kennen en je leven aangenamer te maken (zelfkennis, therapieën, gezondheid, opvoeding, relaties, seksualiteit, …). Een website vol herkenbare onderwerpen, dossiers, tests, deskundig advies, tips en duiding.

Pebble Media biedt zowel de Nederlandstalige als Franstalige versie van de site aan op Psychologies.be én ook de Franse versie op Psychologies.com

Een vrouwenplatform met psychologische insteek

Psychologies is geen platform voor specialisten, maar een vrouwenblad met psychologische insteek VOOR IEDEREEN DIE BEWUST IN HET LEVEN WIL STAAN.

Diepgaande artikels over relaties, seksualiteit, opvoeding en zelfkennis zetten je aan het denken. Over jezelf, je familie, je vrienden, en de maatschappij waar we vandaag in leven.


Aujourd’hui.com

Oplossingen voor een beter leven

Aujourd’hui.com is opgericht om wellness-oplossingen te bieden voor de 21e eeuw, die mensen over de hele wereld de mogelijkheid bieden om gezonder te eten, langer te leven en beter lief te hebben.

CEO Fabrice Boutain stelt: “Het zit in ons DNA, cultuur en waarden om innovatieve wellnessproducten te creëren die ook efficiënte en effectieve oplossingen zijn”.

Helpen voor een beter leven

Met meer dan 500.000 actieve leden is Aujourdhui.com het eerste internetportaal voor vrouwen dat gewijd is aan een beter leven.

Om haar abonnees te helpen om beter te leven, biedt de site gratis en betalende tools om actie te ondernemen: coaching programma’s, sociaal netwerk en wellness-advies rond 7 sterke thema’s: vermagering, voeding, koken, psycho & tests, fitness en gezondheid, zwangerschap, en tenslotte moeder & baby.

Aujourdhui.com biedt online afslank coaching programma’s aan. De auteurs van deze programma’s behoren tot de grootste namen in voeding, natuurgeneeskunde en emotioneel management.

Secties: Vermageren / Voeding / Koken / Fitness & Gezondheid / Psycho & Tests / Zwangerschap en baby / Shop

Kerncijfers

  • In Frankrijk heeft Aujourdhui.com meer dan 1,5 miljoen bezoekers
  • Meer dan 1 miljoen gecertificeerde persoonlijke ontwikkelinstesten en -rapporten verkocht
  • Meer dan 1 miljoen downloads van de mobiele toepassingen voor de iPhone en Android tot op heden

Le Grand Challenge

Fabrice Boutain (CEO van Aujourdhui.com) kwam samen met een team van uitzonderlijke gewichtsverlies- en gezondheidscoachers en 150 gemotiveerde leden bijeen in een weekend vol actie in Montpellier om een wereldrecord op te bouwen. Le Grand Challenge