Kwalitatieve documentaires

National Geographic, dat in augustus 1997 werd gelanceerd, is het wereldwijde paradepaardje van FOX International Channel, dat momenteel in 45 lokale talen beschikbaar is in meer dan 440 miljoen huishoudens in 171 landen. National Geographic inspireert kijkers door zijn slimme, innovatieve programmering die vragen stelt over wat we weten, hoe we de wereld zien en wat ons vooruithelpt.

NatGeo is een krachtig wereldwijd merk dat een baanbrekende erfenis combineert met hedendaagse relevantie en innovatie. Het heeft een reputatie voor een hoogwaardige programmering die consistent weerklinkt bij het publiek over de hele wereld. Het kanaal zelf is een eigentijds verlengstuk van de historische National Geographic Society, met inspirerende en buitengewone documentaires over geschiedenis, wetenschap, technologie, rampen, mysteries, exploratie, behoud en natuurlijk onderwijs.

Programmatie

National Geographic heeft een reputatie voor een kwalitatief hoogstaande programmering, die consequent weerklinkt bij het publiek over de hele wereld. Het zendt non-fictie televisieprogramma’s en bekroonde documentaires zoals Free Solo uit.

  • Lock Up Abroad
  • Science of stupid
  • Drugs Inc.
  • Genius
  • Cosmos
  • The Incredible Dr. Pol

Zing mee met Ment

Ment TV laat je zingen en dansen met voornamelijk lokale muziek en af en toe een retraite op Franse en Duitse muziek. Het is een echte feelgood muziekzender. De vreugde die dit kanaal brengt creëert een gemeenschapsgevoel. Door beroemdheden dichter bij het publiek te brengen, bouwen ze bovendien aan het gevoel van thuiskomen. De zender richt zich op Vlaamse en Nederlandse muziek in combinatie met grote internationale namen.

Naast muziek zendt Ment ook talkshows uit met Vlaamse beroemdheden, groepen en artiesten. Daarnaast werkt de zender nauw samen met verschillende evenementenorganisaties, waardoor het publiek nog dichter bij hen en de artiesten komt. Het gevoel dicht bij de artiesten en de presentatoren te staan, versterkt de verbondenheid die de kijkers ervaren. Hierdoor heeft de zender een zeer sterke fanbase, wat zich vertaalt in een trouw publiek.

Programmatie

De programmering bestaat voornamelijk uit Vlaamse muziek. Dit omvat zowel shows, videoclips en hitparade. Verder zendt de zender interviews en evenementen uit:

  • De Hitprofessor
  • Léééf!
  • Al-1-maar-hits
  • De Vlaamse Top 10
  • Hadiemicha
  • 100 seconden

Hollywood entertainment naar Vlaanderen

Deze entertainmentzender zendt kwaliteitsvolle prime-time series uit zoals ‘The Walking Dead’, ‘Legion’ en ‘The Flash’. Er is ook ruimte voor humor. Komische series als ‘Superstore’ en ‘Rules of engagement’ blazen een lichte wind door de zender. Hoogwaardige series vormen een sterke basis van FOX. Hun trouwe fans, worden meteen ook fans van het kanaal.

FOX’s belofte aan de kijkers? Het brengen van de beste serie, als eerste. Het kanaal zendt alle nieuwe afleveringen slechts één dag na de première in de Verenigde Staten uit. Op deze manier brengt FOX altijd het beste eerst. Deze manier van programmeren verbetert de loyaliteit van de kijkers aan het kanaal. Samen met persoonlijkheden die de programmering en programma’s presenteren, weet dit kanaal hun publiek te behandelen.

De programmering van het kanaal bevat een grote verscheidenheid aan inhoud. Op deze manier bereikt FOX een divers publiek. Ze richten zich op hitseries als ‘the Walking Dead’ en ‘Legion’. Maar ondertussen vinden ook komedie-, vecht- en soapseries hun weg op het scherm.

Programmatie

De zender zendt nieuws, talkshows, entertainment, sport, spelprogramma’s en documentaires uit. De meest gekende programma’s zijn:

  • Legion
  • Atlanta
  • Deep State
  • The Walking Dead
  • Empire

ZEStv.be

All day long het allerstrafste uit de USA voor het hele gezin.

ZES verwent de kijker de klok rond met de populairste Amerikaanse films en series: van de grootste classics en Hollywoord blockbusters tot de beste topseries.

All day long het allerstrafste uit de States voor het hele gezin. Sit back and relax!

Profiel

  • USA, all day.
  • Grootste van de kleintjes
  • Lean back tv

VIER.be

Jonge, actieve & upscale kijkers

VIER is de tweede grootste commerciële zender die straffe en frisse televisie brengt voor een breed publiek en verrast met kwalitatieve, lokale content.

Eén videoplatform, meerdere uitdagingen 

Achter een gepersonaliseerd videoplatform schuilt een flink aantal uitdagingen, dat wisten we. In een notendop: 

  • Een gepersonaliseerde homepage op basis van het kijkgedrag van de gebruiker 
  • Programmapagina’s met ondersteuning voor short- en long-form video
  • Een performante onboarding flow 
  • Livestreaming voor lineaire TV zoals Champions League en Dancing With The Stars

Belangrijk was volop inzetten op feilloze customer journeys richting video. Die visie komt terug in de kleinste details! Zo ontwikkelden we componenten waarmee SBS content in de kijker kan zetten. De klassieke teasers of programma highlights zijn daar voorbeelden van. 

Het belangrijkste stukje innovatie? Die vind je terug op de programmapagina, waar de videoplayer de plaats van de header inneemt. Deze vernieuwde interface is een digitale vertaalslag van de programma’s op tv. 

Dankzij een aparte sectie onder de header kunnen gebruikers vliegensvlug navigeren naar vorige seizoenen en andere afleveringen. Ook de andere content – zoals deelnemers van een programma of beelden die niet op tv kwamen – zijn gegroepeerd in de toegewijde secties. 

Ook de videoplayer zelf onderging een metamorfose van formaat. Na het klikken wordt de video automatisch in de header geladen, en dat zonder page refresh. De URL verandert vanzelf, zonder dat de pagina opnieuw moet laden. Putting the user in user experience.

Profiel

  • Jonge, actieve & upscale kijkers
  • Spraakmakend
  • Blikverruimend

VIJF.be

De grootste Vrouwenzender

Als Vlaanderens grootste vrouwenzender serveert VIJF pretentieloze feelgood-tv met een eigenzinnige strik voor jonge, actieve vrouwen én met succes.

VIJF, op het lijf gegoten van vrouwen, vol beautytips, modeadvies, wegdroominterieurs, citytrips en cocktails… Met een aanbod aan films, topseries en magazines op maat van haar; met een keur aan knappe mannen en romantiek. Pittig, grappig, nu en dan stout, maar altijd herkenbaar. Veel kijkplezier!    


DSMTW

De populaire laat-avond quiz

De leukste quiz ter wereld brengt oneindig veel weetjes, de grappigste filmpjes en een flinke portie spanning naar de Vlaamse huiskamers. Dat alles met de steun van een ontzettend toegewijde jury.

Bezingen wij vandaag nog steeds de lof der zotheid zoals Erasmus of is het terug hip om slim te zijn? En zo ja, wie is dan de slimste? Wie kan een mondje meepraten over de gewonnen medailles op de Olympische Spelen in Londen, maar weet tegelijkertijd wie Kapitein Haddock is? Wie weet of Lacan een haargroeimiddel dan wel een psychoanalyticus was en kan ook zelf zijn digitale televisie programmeren? Wie heeft een déja-vu bij het doorbladeren van de Encyclopedia Brittanica én bij het lezen van de interviews met de nieuwe Miss Waregem Koerse?

Wie, oh wie, is de slimste mens van Vlaanderen, van België, van Europa, en bij uitbreiding, van de wereld? Dat wordt bepaald door een bitsig gevecht tussen drie medemensen. Elke dag is er iemand die sneuvelt, iemand die misschien niet de slimste is, maar wellicht gekoesterd wordt in huiselijke kring omwille van talrijke andere talenten. De anderen stoten door en krijgen er dagelijks een nieuwe uitdager bij.

Erik Van Looy presenteert, altijd hongerig, ook naar kennis. Deze geestige quiz is er voor iedereen: voor mensen van 7 tot 77 jaar, voor liefhebbers van Pierre Bourdieu, Roland Barthes, Gert Verhulst en Jean-Luc Dehaene. Een huwelijk van high en low culture, een amusante en erudiete estafette.


Fun Radio

The Sound of the Dancefloor

De baseline van Fun Radio – Le son DanceFloor – laat er weinig twijfel over bestaan: de muzikale programmering van de zender legt zich hoofdzakelijk toe op dance (pop, house, electro).

Ontspanning staat centraal

Fun Radio is een jonge, positief ingestelde, dynamische zender die zich duidelijk onderscheidt van het overige radioaanbod in Franstalig België. Dat blijkt zowel uit de muziekkeuze als uit het geboden entertainment. Het gaat om een muziekzender, maar dan wel een waar ontspanning een belangrijke plaats opeist. 


Entertainment-today.be

Vlaams & internationlaal showbizz nieuws

Entertainment Today is de zustersite van Showbizzsite. Samen vormen ze de referentiesite in Vlaanderen wat betreft de binnen- en buitenlandse showbizz, artiesten en optredens.

Je vindt er de meest recente inhouden van je favoriete Vlaamse soaps en programma’s, maar ook nieuws over het dagelijkse leven van de Bekende Vlaming.

Entertainment nieuws sinds 2014

Entertainment Today is sinds 2014 de referentie voor al je showbizznieuws uit Vlaanderen en Nederland. Met rubrieken als: Shownieuw, Radio, Televisie, Theather, Film & Litteratuur en Vrije Tijd dekt de site een breed gamma een entertainment in België, maar ook Nederland.

Sinds de zomer van 2019 is er een samenwerking met Showbizz site waarbij beide sites samenwerken om zo elk nog meer informatie uit de Showbizz en Entertainment wereld aan hun bezoekers aan te bieden.


Switch App

Daag jezelf en je vrienden uit!

In de razendspannende game van Switch creëer je je eigen personage en daag je jezelf en je vrienden uit. Opgelet: uiterst verslavend!

De snelste speler van 5 om de vraag correct te beantwoorden “switched” met de volgende speler in de rij. Na een aantal vragen zal de laatste speler afvallen totdat er nog maar 1 speler over is.

Switch game populair spel tijdens en na de zomer

Sinds 2016 is er geen enkele reden meer om in de zomer buiten te komen want Adriaan Van den Hoof presenteert elke zomeravond Switch, de gloednieuwe en eerste quiz ter wereld zonder punten.

Elke dag strijden er vijf kandidaten om de hoogste plaats in Switch. Tijdens de quiz geeft de volgorde van de kandidaten hun tussenstand weer. De vijf spelers nemen het een hele week lang tegen elkaar op.

Door goed te antwoorden wissel je van plaats met een tegenkandidaat in een hogere positie, en speel je jezelf richting de felbegeerde eerste plaats. De kandidaat die tot op het einde van een aflevering overeind blijft kan tijdens de finale een gooi doen naar de dagelijkse jackpot van 1000 euro.

De eerste 3 seizoenen zijn reeds achter de rug en waren een knaller van formaat. Vanaf juni 2019 zijn we terug van de partij en smukken we jouw zomer nog net iets meer op met een vierde seizoen van Switch! En vanaf de zomer van 2017 is er ook ‘De Switch Game’. Om het met bedenker Bart Cannaerts zijn woorden te zeggen: “De Switch game werd de Pokemon Go van voorbije zomer!”. Ondertussen is het spel een vaste waarde geworden onder de mobile games en zijn ze genomineerd voor 2 awards op de Belgian Game Awards 2019.


Zita.be

Online lifestyle magazine

Zita.be is een online magazine met een overzicht van lifestyle nieuws, leuke weetjes en trending topics, aangevuld met de belangrijkste actualiteiten.

Portal site 2.0 voor een Guilty Pleasure momentje

Zita.be is de voormalige portal site van telecom operator Telenet. In 2017 werd de site overgekocht door Mass Transit Media en behoort nu tot de groep van Metro.be.

De site heeft zijn portal insteek wel behouden, maar opgefrist aan de hedendaagse noden en useability van de moderne surfer.

Bij Zita.be kan je terecht voor dat guilty pleasure momentje: nationaal en internationale gossip (Miley Cyrus na 7 maanden huwelijk al zoenen gespot met een andere vrouw), grappige of quasi ongeloofelijke artikels en video’s (Dronken Rus ontdekt dat je best geen beer aait, Man doet dochter dna-test cadeau en ontdekt dat hij haar vader niet is), maar ook randnieuws (Kussend koppel valt dood tegemoet van brug), trends (Artsen stellen verontrustende trend vast: V-steaming) en weetjes (Eén of vier Millenials heeft geen vrienden).

Andere populaire rubrieken zijn: Gaming (met o.a. Mah-Jong, Bubbles en Galactic War), Weerbericht en de TV gids.


Kerncijfers

Deze Nederlandstalige site ontvangt maandelijks 808.000 unieke bezoekers en bereikt vooral een 45+ publiek.

Ultratop.be

De Officiële Hitlijst

Ultratop is opgericht op initiatief van de Federatie van de Belgische Muziekindustrie en is het de enige officiële Belgische muziek hitlijst.

De site heeft een Nederlandstalige en Franstalige versie.

Hitstatistieken, releases & blog

Als enige gemonitorde muziekgrafiek in België op basis van de detailhandelsverkopen is Ultratop de enige die een accuraat beeld geeft van de Belgische verkoop. Dit gebeurt al sinds 2007.

Bij Ultratop vind je de Hitlijsten van Vlaanderen en Wallonië opgedeeld in verschillende categoriën: Singles, Albums, Compilaties, Dance, Vlaams, Urban, Klassiek, enz… Ultratop biedt ook een groot archief van Hitstatistieken over o.a. het Eurovisie Songfestival, Goud & Platina, jaarlijsten en meer.

De blog brengt nieuws uit de muziekwereld, met veel aandacht voor de impact van optredens/concerten op de hitparade.

Ultratop is de place to be voor elke muziekliefhebber


NRJ.be

Hit Music Only!

De belofte van NRJ is duidelijk: alleen de grootste hits van de afgelopen 15 jaar! NRJ wil er elke dag, 24/7, bij zijn met muzikaal entertainment. De zender staat met beide benen in de wereld van de luisteraars: de millenial doelgroep (<35 jaar).

Pebble Media biedt de Franstalige versie van de NRJ website aan.

Grootste radiomerk in Europa

In Franstalig België bereikt NRJ dagelijks meer dan 350.000 luisteraars. Daarnaast is NRJ een krachtig radiomerk dat in meer dan 15 landen aanwezig is: Frankrijk, Duitsland, Denemarken, Noorwegen, Zweden, Finland, Rusland, Oostenrijk, Zwitserland, Marokko, Libanon…

Positieve en dynamische hitradio

NRJ speelt vaak up-tempo, populaire en positieve nummers. NRJ kijkt altijd met een helder en positief oog naar de wereld met al haar uitdagingen. NRJ speelt overdag veel muziek. Daarnaast biedt de zender sterke radioprogramma’s met “Le 6-9” in de ochtend en een interactieve talkshow in de avond.


Nostalgie.be

“Gelukkige radio”

Nostalgie speelt de grootste klassiekers uit de jaren ’70, ’80 en ’90, zowel Frans als Engels. Deze muziek wordt aangevuld met diverse rubrieken waarin muzieknieuws, films, concerten en interviews worden besproken. De zenders hechten belang aan sterke waarden: optimisme, authenticiteit, respect, ecologie, menselijkheid en emotie. Het is de “gelukkige radio” bij uitstek in Franstalig België. Nostalgie creëert een goed gevoel.

Generator van emoties

Als radiostation voor volwassen muziek heeft Nostalgia een echte passie voor muziek en je kunt het in de lucht voelen. Dit wordt benadrukt door de animatie en diverse tijdschriften die het laatste muzikale nieuws, albumreleases, concerten, interviews en niet te vergeten de must-see “La Story” van Brice Depasse presenteren.
Radio is geworteld in sterke waarden: familiegeest, authenticiteit, ecologie, hart en emotie.

Nostalgie is een generator van emoties met het beste van de liederen van de jaren ’80 en ’90, zowel Franstalig als Engelstalig, en legendarische artiesten.

Nostalgie staat bekend om haar zonnige ochtendshow “La Nosta Family” met Ingrid en Bruno. s Avonds komen muziekfans samen om te luisteren naar “Nosta Club”. De historische “Soul Party” op zaterdagavond is ook een vaste waarde in het radiolandschap.

Inzetten op digitale kanalen

Nostalgie was het eerste radiostation dat extra digitale kanalen (webradio’s) opstartte. Vandaag biedt het station 25 extra kanalen aan via Nostalgie.be: Nostalgie 60’s, Nostalgie 70’s, Nostalgie 80’s, Nostalgie Love, Nostalgie Soulparty, Nostalgie New Wave, Nostalgie New Wave, Nostalgie 60’s, Nostalgie 70’s, Nostalgie 80’s….


Kerncijfers

  • Nostalgie is de eerste muziekzender in Franstalig België.
  • De zender bereikt meer dan 550.000 luisteraars per dag en is vooral gericht op de doelgroep 35-54 jaar.