Entertainment-today.be

Vlaams & internationlaal showbizz nieuws

Entertainment Today is de zustersite van Showbizzsite. Samen vormen ze de referentiesite in Vlaanderen wat betreft de binnen- en buitenlandse showbizz, artiesten en optredens.

Je vindt er de meest recente inhouden van je favoriete Vlaamse soaps en programma’s, maar ook nieuws over het dagelijkse leven van de Bekende Vlaming.

Entertainment nieuws sinds 2014

Entertainment Today is sinds 2014 de referentie voor al je showbizznieuws uit Vlaanderen en Nederland. Met rubrieken als: Shownieuw, Radio, Televisie, Theather, Film & Litteratuur en Vrije Tijd dekt de site een breed gamma een entertainment in België, maar ook Nederland.

Sinds de zomer van 2019 is er een samenwerking met Showbizz site waarbij beide sites samenwerken om zo elk nog meer informatie uit de Showbizz en Entertainment wereld aan hun bezoekers aan te bieden.


Switch App

Daag jezelf en je vrienden uit!

In de razendspannende game van Switch creëer je je eigen personage en daag je jezelf en je vrienden uit. Opgelet: uiterst verslavend!

De snelste speler van 5 om de vraag correct te beantwoorden “switched” met de volgende speler in de rij. Na een aantal vragen zal de laatste speler afvallen totdat er nog maar 1 speler over is.

Switch game populair spel tijdens en na de zomer

Sinds 2016 is er geen enkele reden meer om in de zomer buiten te komen want Adriaan Van den Hoof presenteert elke zomeravond Switch, de gloednieuwe en eerste quiz ter wereld zonder punten.

Elke dag strijden er vijf kandidaten om de hoogste plaats in Switch. Tijdens de quiz geeft de volgorde van de kandidaten hun tussenstand weer. De vijf spelers nemen het een hele week lang tegen elkaar op.

Door goed te antwoorden wissel je van plaats met een tegenkandidaat in een hogere positie, en speel je jezelf richting de felbegeerde eerste plaats. De kandidaat die tot op het einde van een aflevering overeind blijft kan tijdens de finale een gooi doen naar de dagelijkse jackpot van 1000 euro.

De eerste 3 seizoenen zijn reeds achter de rug en waren een knaller van formaat. Vanaf juni 2019 zijn we terug van de partij en smukken we jouw zomer nog net iets meer op met een vierde seizoen van Switch! En vanaf de zomer van 2017 is er ook ‘De Switch Game’. Om het met bedenker Bart Cannaerts zijn woorden te zeggen: “De Switch game werd de Pokemon Go van voorbije zomer!”. Ondertussen is het spel een vaste waarde geworden onder de mobile games en zijn ze genomineerd voor 2 awards op de Belgian Game Awards 2019.


AB3.be

Entertainment troef

Op de site van AB3 vind je: programma-gids, -beschrijvingen, samenvattingen van series en film, enz. De site biedt u ook de mogelijkheid om het kanaal live te bekijken en vele programma’s in replay te bekijken.

Entertainment first

Met een programma dat rijk is aan fictie, realiteit en onderzoekstijdschriften, richt de AB-groep zich in haar eerste kanaal op ontspanning. Het wordt zeer gewaardeerd door gezinnen en jongeren. Films en actiesporten zijn ook een genot voor mannen.


Zita.be

Online lifestyle magazine

Zita.be is een online magazine met een overzicht van lifestyle nieuws, leuke weetjes en trending topics, aangevuld met de belangrijkste actualiteiten.

Portal site 2.0 voor een Guilty Pleasure momentje

Zita.be is de voormalige portal site van telecom operator Telenet. In 2017 werd de site overgekocht door Mass Transit Media en behoort nu tot de groep van Metro.be.

De site heeft zijn portal insteek wel behouden, maar opgefrist aan de hedendaagse noden en useability van de moderne surfer.

Bij Zita.be kan je terecht voor dat guilty pleasure momentje: nationaal en internationale gossip (Miley Cyrus na 7 maanden huwelijk al zoenen gespot met een andere vrouw), grappige of quasi ongeloofelijke artikels en video’s (Dronken Rus ontdekt dat je best geen beer aait, Man doet dochter dna-test cadeau en ontdekt dat hij haar vader niet is), maar ook randnieuws (Kussend koppel valt dood tegemoet van brug), trends (Artsen stellen verontrustende trend vast: V-steaming) en weetjes (Eén of vier Millenials heeft geen vrienden).

Andere populaire rubrieken zijn: Gaming (met o.a. Mah-Jong, Bubbles en Galactic War), Weerbericht en de TV gids.


Kerncijfers

Deze Nederlandstalige site ontvangt maandelijks 808.000 unieke bezoekers en bereikt vooral een 45+ publiek.

Ultratop.be

De Officiële Hitlijst

Ultratop is opgericht op initiatief van de Federatie van de Belgische Muziekindustrie en is het de enige officiële Belgische muziek hitlijst.

De site heeft een Nederlandstalige en Franstalige versie.

Hitstatistieken, releases & blog

Als enige gemonitorde muziekgrafiek in België op basis van de detailhandelsverkopen is Ultratop de enige die een accuraat beeld geeft van de Belgische verkoop. Dit gebeurt al sinds 2007.

Bij Ultratop vind je de Hitlijsten van Vlaanderen en Wallonië opgedeeld in verschillende categoriën: Singles, Albums, Compilaties, Dance, Vlaams, Urban, Klassiek, enz… Ultratop biedt ook een groot archief van Hitstatistieken over o.a. het Eurovisie Songfestival, Goud & Platina, jaarlijsten en meer.

De blog brengt nieuws uit de muziekwereld, met veel aandacht voor de impact van optredens/concerten op de hitparade.

Ultratop is de place to be voor elke muziekliefhebber


NRJ.be

Hit Music Only!

De belofte van NRJ is duidelijk: alleen de grootste hits van de afgelopen 15 jaar! NRJ wil er elke dag, 24/7, bij zijn met muzikaal entertainment. De zender staat met beide benen in de wereld van de luisteraars: de millenial doelgroep (<35 jaar).

Pebble Media biedt de Franstalige versie van de NRJ website aan.

Grootste radiomerk in Europa

In Franstalig België bereikt NRJ dagelijks meer dan 350.000 luisteraars. Daarnaast is NRJ een krachtig radiomerk dat in meer dan 15 landen aanwezig is: Frankrijk, Duitsland, Denemarken, Noorwegen, Zweden, Finland, Rusland, Oostenrijk, Zwitserland, Marokko, Libanon…

Positieve en dynamische hitradio

NRJ speelt vaak up-tempo, populaire en positieve nummers. NRJ kijkt altijd met een helder en positief oog naar de wereld met al haar uitdagingen. NRJ speelt overdag veel muziek. Daarnaast biedt de zender sterke radioprogramma’s met “Le 6-9” in de ochtend en een interactieve talkshow in de avond.


SouthPark

Absurde cartoonhumor

Volg Cartman, Kenny, Stan en Kyle in al hun vuilgebekte avonturen. Stream gratis afleveringen en clips, speel spelletjes, maak een avatar en meer op South Park Studio’s.

Taboedoorbrekende onderwerpen

South Park is een met meerdere Emmy Awards bekroonde Amerikaanse satirische animatieserie, gecreëerd door Trey Parker en Matt Stone. Sinds maart 2007 wordt de reeks uitgezonden op de Vlaamse versie van muziekzender TMF, nu Comedy Central heet.

South Park staat bekend om zijn simpele animatiestijl, donkere humor en de taboedoorbrekende onderwerpen. De meeste afleveringen zijn een satire op de (Amerikaanse) samenleving, beroemdheden en/of onderwerpen die het nieuws beheersen. De tekenfilm is gericht op tieners en volwassenen, en niet op kinderen: geweld, grof taalgebruik en referenties aan seksueel gedrag worden zelden geschuwd.


MTV.be

Uithangbord van de jongerencultuur

MTV is een icoon van onze Westerse cultuur. Als eerste (pure) muziekzender heeft MTV vanaf de start in 1981 de wereld veranderd met het non-stop uitzenden van muziek-clips.

Vandaag is MTV veel meer dan een muziekzender. Het begon met series als ‘Beavis & Butthead’ en realityprogramma’s als ‘Jackass’ en ‘The Osborne’s’. Nu is MTV.be het online videoplatform waar je de succesprogramma’s van MTV kan bekijken zoals ‘Ex on the Beach’, ‘The Hills’, ‘Game of Clones’ en veel meer.

Belangrijke invloed op Westerse cultuur

MTV (Music Television) is een televisienetwerk dat in 1981 begon met een revolutionair nieuw concept: het non-stop uitzenden van videoclips. De eerste clip die te zien was, was “Video Killed the Radio Star” van Buggles. Een andere clip die de zender populair heeft gemaakt is “Money for Nothing” van Dire Straits met de zinsnede I want my MTV, gezongen door Sting.

MTV heeft sinds die tijd een zeer belangrijke rol gespeeld voor de westerse cultuur. Zowel op muziek-, mode- als filmografisch gebied was MTV een factor van betekenis.

Naast muziekprogramma’s ontstonden er na verloop van tijd aan muziek gerelateerde programma’s zoals Beavis & Butthead, en realityprogramma’s als The Real World, The Hills, The Osbournes en Jackass. Ook de programma’s Made, Super Sweet 16, MTV Cribs, From G’s to Gents, Crash Canyon en Pimp My Ride zijn een greep uit de vele programma’s.

Meer dan een muzieknetwerk

Inmiddels is MTV niet langer puur een muzieknetwerk, maar vooral een netwerk dat de huidige jongerencultuur vormt en in beeld brengt. MTV is ook bekend wegens de grappige filmpjes en reclames.

.


Nostalgie.be

“Gelukkige radio”

Nostalgie speelt de grootste klassiekers uit de jaren ’70, ’80 en ’90, zowel Frans als Engels. Deze muziek wordt aangevuld met diverse rubrieken waarin muzieknieuws, films, concerten en interviews worden besproken. De zenders hechten belang aan sterke waarden: optimisme, authenticiteit, respect, ecologie, menselijkheid en emotie. Het is de “gelukkige radio” bij uitstek in Franstalig België. Nostalgie creëert een goed gevoel.

Generator van emoties

Als radiostation voor volwassen muziek heeft Nostalgia een echte passie voor muziek en je kunt het in de lucht voelen. Dit wordt benadrukt door de animatie en diverse tijdschriften die het laatste muzikale nieuws, albumreleases, concerten, interviews en niet te vergeten de must-see “La Story” van Brice Depasse presenteren.
Radio is geworteld in sterke waarden: familiegeest, authenticiteit, ecologie, hart en emotie.

Nostalgie is een generator van emoties met het beste van de liederen van de jaren ’80 en ’90, zowel Franstalig als Engelstalig, en legendarische artiesten.

Nostalgie staat bekend om haar zonnige ochtendshow “La Nosta Family” met Ingrid en Bruno. s Avonds komen muziekfans samen om te luisteren naar “Nosta Club”. De historische “Soul Party” op zaterdagavond is ook een vaste waarde in het radiolandschap.

Inzetten op digitale kanalen

Nostalgie was het eerste radiostation dat extra digitale kanalen (webradio’s) opstartte. Vandaag biedt het station 25 extra kanalen aan via Nostalgie.be: Nostalgie 60’s, Nostalgie 70’s, Nostalgie 80’s, Nostalgie Love, Nostalgie Soulparty, Nostalgie New Wave, Nostalgie New Wave, Nostalgie 60’s, Nostalgie 70’s, Nostalgie 80’s….


Kerncijfers

  • Nostalgie is de eerste muziekzender in Franstalig België.
  • De zender bereikt meer dan 550.000 luisteraars per dag en is vooral gericht op de doelgroep 35-54 jaar.

FunRadio.be

The Dancefloor sound

Fun Radio is een jong en dynamisch radiostation, met een positieve toon die zich duidelijk onderscheidt van de rest van het radio-aanbod in Franstalig België, zowel wat betreft de muzikale keuzes als het entertainment.

Entertainment first

Het is een hoofdzakelijk muzikale radiozender, maar entertainment speelt een belangrijke rol. Fun Radio’s baseline – The DanceFloor sound – laat weinig twijfel bestaan: de muzikale programmering van het kanaal is vooral gericht op dans (pop, house, electro).


Bruzz.be

You are the City

BRUZZ is het mediamerk voor Brussel. Dankzij BRUZZ komt u te weten wat er gebeurt in de hoofdstad: op radio, tv, print en on¬line.

Met als baseline ‘You Are the City’ richt BRUZZ zich tot iedereen die gebruikmaakt van de stad. Tot de Brusselaar dus, of die nu Nederlands- of anderstalig is. BRUZZ is er ook voor wie in Brussel werkt, er even op bezoek is of er vanuit het buitenland komt wonen. Met andere woorden: BRUZZ is er voor een brede doelgroep van Brusselgebruikers.

Voor elke Brusselaar

Online vindt u BRUZZ op www.bruzz.be en op sociale media. Voor radio stemt u af op 98.8 FM. Tv bekijkt u via de kabel of via uw digitale provider. Het magazine vindt u in de herkenbare displays in de stad en in de de Rand of elke donderdag in uw bus als u een postabonnement neemt.

BRUZZ wordt uitgebracht door de vzw Vlaams-Brusselse Media, een organisatie die gesubsidieerd wordt door de Vlaamse Gemeenschap en de Vlaamse Gemeenschapscommissie.

Sinds midden 2016 vervangt BRUZZ de vroegere merknamen tvbrussel, FM brussel, Brussel Deze Week, Agenda en brusselnieuws.be.


Europe 1

Altijd op de hoogte

 In perfecte synergie met de radiocontent biedt Europe1.fr een volledig overzicht van de actualiteit en dit op basis op 3 grote pijlers.

Rijk aangevuld met live te beluisteren programma’s en een uitgebreide reeks podcasts zodat Europe 1 geen enkele dag gemist moet worden.

Informatie, Sport & Vrije tijd

In perfecte synergie met de radiocontent biedt Europe1.fr een volledig overzicht van de actualiteit en dit op basis op 3 grote pijlers:

  • INFORMATIE: altijd heet van de naald met experts aan het woord, scherpe standpunten en duiding  
  • SPORT: nauwgezette opvolging, sterke beleving en interessante nabeschouwingen van de grootste sportevenementen  
  • VRIJE TIJD: verrassend en fris aanbod voor de luisteraar en surfer



Showbizzsite.be

Vlaams & internationlaal showbizz nieuws

Showbizzsite.be is de referentiesite in Vlaanderen en ver daarbuiten die je dagelijks het beste nieuws brengt van de binnen- en buitenlandse showbizz, artiesten en optredens.

Je vindt er de meest recente inhouden van je favoriete Vlaamse soaps en programma’s, maar ook nieuws over het dagelijkse leven van de Bekende Vlaming.

Voor en door Vlaamse Showbizz fans

Showbizzsite.be is een site gemaakt voor en door Vlaamse Showbizz fans. Oorspronkelijk gegroeid van een site die enkel aandacht had voor Vlaams muzikaal talent, naar een volwaardige site over alle aspecten van de showbusiness en dus niet alleen het muzikale aspect.

Vandaag kan je op de site terecht voor een zeer uitgebreid showbizz nieuws van binnen- en buitenland, maar ook voor informatie van je favoriet soap, bio’s van artiesten, foto’s van Vlaamse evenementen zoals première van een musical of film, maar sinds kort ook zelfgemaakte video reportages.


Canvas.be

Maak(t) tijd voor meer

Canvas heeft programma’s die duiding en verdieping brengen van de dagelijkse actualiteit en van relevante maatschappelijke thema’s. Canvas steekt zijn nek uit om tijd te maken en te geven aan mensen en inzichten die er echt toe doen.

De redactie kiest die thema’s samen met makers die in de wereld staan, met partners uit het middenveld en met media-collega’s in binnen- en buitenland. 

Verruimd digitaal aanbod

Naast het televisieaanbod zet Canvas volop in op een vernieuwd en verruimd digitaal aanbod en samenwerking met externe partners. Daarbij zijn de vijf Canvas-domeinen het uitgangspunt: nationale en internationale politiek, kunst en cultuur, wetenschappen, economie en ondernemen, en sport. Op Canvas.be kunnen veel eigen programma’s bekeken worden en is extra achtergrondinfo ter beschikking.

“Canvas steekt zijn nek uit om tijd te maken en te geven aan mensen en inzichten die er echt toe doen.”

Die verdieping brengt Canvas ook in meeslepende documentaires, die toegankelijk zijn door de mix van informatie, human interest en beleving.

Domeinen zoals cultuur, wetenschappen, levensbeschouwing, natuur en wereldgeschiedenis hebben daarin een vaste stek. De fictie van Canvas is uniek: je kan bij Canvas spannende Europese series als eerste ontdekken.

Er is ook tijd voor sport: zowel live verslaggeving als documentaires komen aan bod. De documentaires bieden nieuwe inzichten in de mens en de mechanismen achter de sporter.

And last but not least: Canvas wil de verhalen langer bij een breder publiek laten leven. Daarom zet Canvas in op complementaire distributiekanalen zoals VRT NU en digitale en sociale media.


De kerncijfers

  • 10.880 unieke bezoekers per dag op de Canvas-website (gemiddelde december 2017 – februari 2018).
  • 844.432 pageviews per dag op de Canvas-website (gemiddelde december 2017 – februari 2018).