Kwalitatieve documentaires

National Geographic, dat in augustus 1997 werd gelanceerd, is het wereldwijde paradepaardje van FOX International Channel, dat momenteel in 45 lokale talen beschikbaar is in meer dan 440 miljoen huishoudens in 171 landen. National Geographic inspireert kijkers door zijn slimme, innovatieve programmering die vragen stelt over wat we weten, hoe we de wereld zien en wat ons vooruithelpt.

NatGeo is een krachtig wereldwijd merk dat een baanbrekende erfenis combineert met hedendaagse relevantie en innovatie. Het heeft een reputatie voor een hoogwaardige programmering die consistent weerklinkt bij het publiek over de hele wereld. Het kanaal zelf is een eigentijds verlengstuk van de historische National Geographic Society, met inspirerende en buitengewone documentaires over geschiedenis, wetenschap, technologie, rampen, mysteries, exploratie, behoud en natuurlijk onderwijs.

Programmatie

National Geographic heeft een reputatie voor een kwalitatief hoogstaande programmering, die consequent weerklinkt bij het publiek over de hele wereld. Het zendt non-fictie televisieprogramma’s en bekroonde documentaires zoals Free Solo uit.

  • Lock Up Abroad
  • Science of stupid
  • Drugs Inc.
  • Genius
  • Cosmos
  • The Incredible Dr. Pol

Zing mee met Ment

Ment TV laat je zingen en dansen met voornamelijk lokale muziek en af en toe een retraite op Franse en Duitse muziek. Het is een echte feelgood muziekzender. De vreugde die dit kanaal brengt creëert een gemeenschapsgevoel. Door beroemdheden dichter bij het publiek te brengen, bouwen ze bovendien aan het gevoel van thuiskomen. De zender richt zich op Vlaamse en Nederlandse muziek in combinatie met grote internationale namen.

Naast muziek zendt Ment ook talkshows uit met Vlaamse beroemdheden, groepen en artiesten. Daarnaast werkt de zender nauw samen met verschillende evenementenorganisaties, waardoor het publiek nog dichter bij hen en de artiesten komt. Het gevoel dicht bij de artiesten en de presentatoren te staan, versterkt de verbondenheid die de kijkers ervaren. Hierdoor heeft de zender een zeer sterke fanbase, wat zich vertaalt in een trouw publiek.

Programmatie

De programmering bestaat voornamelijk uit Vlaamse muziek. Dit omvat zowel shows, videoclips en hitparade. Verder zendt de zender interviews en evenementen uit:

  • De Hitprofessor
  • Léééf!
  • Al-1-maar-hits
  • De Vlaamse Top 10
  • Hadiemicha
  • 100 seconden

Hollywood entertainment naar Vlaanderen

Deze entertainmentzender zendt kwaliteitsvolle prime-time series uit zoals ‘The Walking Dead’, ‘Legion’ en ‘The Flash’. Er is ook ruimte voor humor. Komische series als ‘Superstore’ en ‘Rules of engagement’ blazen een lichte wind door de zender. Hoogwaardige series vormen een sterke basis van FOX. Hun trouwe fans, worden meteen ook fans van het kanaal.

FOX’s belofte aan de kijkers? Het brengen van de beste serie, als eerste. Het kanaal zendt alle nieuwe afleveringen slechts één dag na de première in de Verenigde Staten uit. Op deze manier brengt FOX altijd het beste eerst. Deze manier van programmeren verbetert de loyaliteit van de kijkers aan het kanaal. Samen met persoonlijkheden die de programmering en programma’s presenteren, weet dit kanaal hun publiek te behandelen.

De programmering van het kanaal bevat een grote verscheidenheid aan inhoud. Op deze manier bereikt FOX een divers publiek. Ze richten zich op hitseries als ‘the Walking Dead’ en ‘Legion’. Maar ondertussen vinden ook komedie-, vecht- en soapseries hun weg op het scherm.

Programmatie

De zender zendt nieuws, talkshows, entertainment, sport, spelprogramma’s en documentaires uit. De meest gekende programma’s zijn:

  • Legion
  • Atlanta
  • Deep State
  • The Walking Dead
  • Empire

GoPlay.be

Eén videoplatform voor alle Play zenders

De verschillende zenderwebsites van SBS zijn samengebracht in GoPlay.be, waar de kijker op één plek alle programma’s en digitale content van de Play-zenders (Play4, Play5, Play4, Play7) kan terugvinden. 

SBS brengt alle afzonderlijke sites en apps rond programma’s naar één digitaal platform: GoPlay. VIER, VIJF en ZES behouden hun identiteit. De kijker zal dus op geen enkel moment op zoek moeten gaan naar alle vertrouwde programma-afspraken op Play4Play5 en Play6.


Play4

Play4 is de tweede grootste commerciële zender die straffe en frisse televisie brengt voor een breed publiek en verrast met kwalitatieve, lokale content.

Profiel

  • Jonge, actieve & upscale kijkers
  • Spraakmakend
  • Blikverruimend

Play5

Als Vlaanderens grootste vrouwenzender serveert Play5 pretentieloze feelgood-tv met een eigenzinnige strik voor jonge, actieve vrouwen én met succes.

Profiel

  • Guilty Pleasure
  • Play5 community
  • Lifestyle
Play6

Play6 verwent de kijker de klok rond met de populairste Amerikaanse films en series: van de grootste classics en Hollywoord blockbusters tot de beste topseries.

Profiel

  • USA, all day
  • Grootste van de kleintjes
  • Lean back TV

DSMTW

De populaire laat-avond quiz

De leukste quiz ter wereld brengt oneindig veel weetjes, de grappigste filmpjes en een flinke portie spanning naar de Vlaamse huiskamers. Dat alles met de steun van een ontzettend toegewijde jury.

Bezingen wij vandaag nog steeds de lof der zotheid zoals Erasmus of is het terug hip om slim te zijn? En zo ja, wie is dan de slimste? Wie kan een mondje meepraten over de gewonnen medailles op de Olympische Spelen in Londen, maar weet tegelijkertijd wie Kapitein Haddock is? Wie weet of Lacan een haargroeimiddel dan wel een psychoanalyticus was en kan ook zelf zijn digitale televisie programmeren? Wie heeft een déja-vu bij het doorbladeren van de Encyclopedia Brittanica én bij het lezen van de interviews met de nieuwe Miss Waregem Koerse?

Wie, oh wie, is de slimste mens van Vlaanderen, van België, van Europa, en bij uitbreiding, van de wereld? Dat wordt bepaald door een bitsig gevecht tussen drie medemensen. Elke dag is er iemand die sneuvelt, iemand die misschien niet de slimste is, maar wellicht gekoesterd wordt in huiselijke kring omwille van talrijke andere talenten. De anderen stoten door en krijgen er dagelijks een nieuwe uitdager bij.

Erik Van Looy presenteert, altijd hongerig, ook naar kennis. Deze geestige quiz is er voor iedereen: voor mensen van 7 tot 77 jaar, voor liefhebbers van Pierre Bourdieu, Roland Barthes, Gert Verhulst en Jean-Luc Dehaene. Een huwelijk van high en low culture, een amusante en erudiete estafette.


Entertainment-today.be

Vlaams & internationlaal showbizz nieuws

Entertainment Today is de zustersite van Showbizzsite. Samen vormen ze de referentiesite in Vlaanderen wat betreft de binnen- en buitenlandse showbizz, artiesten en optredens.

Je vindt er de meest recente inhouden van je favoriete Vlaamse soaps en programma’s, maar ook nieuws over het dagelijkse leven van de Bekende Vlaming.

Entertainment nieuws sinds 2014

Entertainment Today is sinds 2014 de referentie voor al je showbizznieuws uit Vlaanderen en Nederland. Met rubrieken als: Shownieuw, Radio, Televisie, Theather, Film & Litteratuur en Vrije Tijd dekt de site een breed gamma een entertainment in België, maar ook Nederland.

Sinds de zomer van 2019 is er een samenwerking met Showbizz site waarbij beide sites samenwerken om zo elk nog meer informatie uit de Showbizz en Entertainment wereld aan hun bezoekers aan te bieden.


NRJ.be

Hit Music Only!

De belofte van NRJ is duidelijk: alleen de grootste hits van de afgelopen 15 jaar! NRJ wil er elke dag, 24/7, bij zijn met muzikaal entertainment. De zender staat met beide benen in de wereld van de luisteraars: de millenial doelgroep (<35 jaar).

Pebble Media biedt de Franstalige versie van de NRJ website aan.

Grootste radiomerk in Europa

In Franstalig België bereikt NRJ dagelijks meer dan 350.000 luisteraars. Daarnaast is NRJ een krachtig radiomerk dat in meer dan 15 landen aanwezig is: Frankrijk, Duitsland, Denemarken, Noorwegen, Zweden, Finland, Rusland, Oostenrijk, Zwitserland, Marokko, Libanon…

Positieve en dynamische hitradio

NRJ speelt vaak up-tempo, populaire en positieve nummers. NRJ kijkt altijd met een helder en positief oog naar de wereld met al haar uitdagingen. NRJ speelt overdag veel muziek. Daarnaast biedt de zender sterke radioprogramma’s met “Le 6-9” in de ochtend en een interactieve talkshow in de avond.


Nostalgie.be

“Gelukkige radio”

Nostalgie speelt de grootste klassiekers uit de jaren ’70, ’80 en ’90, zowel Frans als Engels. Deze muziek wordt aangevuld met diverse rubrieken waarin muzieknieuws, films, concerten en interviews worden besproken. De zenders hechten belang aan sterke waarden: optimisme, authenticiteit, respect, ecologie, menselijkheid en emotie. Het is de “gelukkige radio” bij uitstek in Franstalig België. Nostalgie creëert een goed gevoel.

Generator van emoties

Als radiostation voor volwassen muziek heeft Nostalgia een echte passie voor muziek en je kunt het in de lucht voelen. Dit wordt benadrukt door de animatie en diverse tijdschriften die het laatste muzikale nieuws, albumreleases, concerten, interviews en niet te vergeten de must-see “La Story” van Brice Depasse presenteren.
Radio is geworteld in sterke waarden: familiegeest, authenticiteit, ecologie, hart en emotie.

Nostalgie is een generator van emoties met het beste van de liederen van de jaren ’80 en ’90, zowel Franstalig als Engelstalig, en legendarische artiesten.

Nostalgie staat bekend om haar zonnige ochtendshow “La Nosta Family” met Ingrid en Bruno. s Avonds komen muziekfans samen om te luisteren naar “Nosta Club”. De historische “Soul Party” op zaterdagavond is ook een vaste waarde in het radiolandschap.

Inzetten op digitale kanalen

Nostalgie was het eerste radiostation dat extra digitale kanalen (webradio’s) opstartte. Vandaag biedt het station 25 extra kanalen aan via Nostalgie.be: Nostalgie 60’s, Nostalgie 70’s, Nostalgie 80’s, Nostalgie Love, Nostalgie Soulparty, Nostalgie New Wave, Nostalgie New Wave, Nostalgie 60’s, Nostalgie 70’s, Nostalgie 80’s….


Kerncijfers

  • Nostalgie is de eerste muziekzender in Franstalig België.
  • De zender bereikt meer dan 550.000 luisteraars per dag en is vooral gericht op de doelgroep 35-54 jaar.

Bruzz.be

You are the City

BRUZZ is het mediamerk voor Brussel. Dankzij BRUZZ komt u te weten wat er gebeurt in de hoofdstad: op radio, tv, print en on¬line.

Met als baseline ‘You Are the City’ richt BRUZZ zich tot iedereen die gebruikmaakt van de stad. Tot de Brusselaar dus, of die nu Nederlands- of anderstalig is. BRUZZ is er ook voor wie in Brussel werkt, er even op bezoek is of er vanuit het buitenland komt wonen. Met andere woorden: BRUZZ is er voor een brede doelgroep van Brusselgebruikers.

Voor elke Brusselaar

Online vindt u BRUZZ op www.bruzz.be en op sociale media. Voor radio stemt u af op 98.8 FM. Tv bekijkt u via de kabel of via uw digitale provider. Het magazine vindt u in de herkenbare displays in de stad en in de de Rand of elke donderdag in uw bus als u een postabonnement neemt.

BRUZZ wordt uitgebracht door de vzw Vlaams-Brusselse Media, een organisatie die gesubsidieerd wordt door de Vlaamse Gemeenschap en de Vlaamse Gemeenschapscommissie.

Sinds midden 2016 vervangt BRUZZ de vroegere merknamen tvbrussel, FM brussel, Brussel Deze Week, Agenda en brusselnieuws.be.


Showbizzsite.be

Vlaams & internationlaal showbizz nieuws

Showbizzsite.be is de referentiesite in Vlaanderen en ver daarbuiten die je dagelijks het beste nieuws brengt van de binnen- en buitenlandse showbizz, artiesten en optredens.

Je vindt er de meest recente inhouden van je favoriete Vlaamse soaps en programma’s, maar ook nieuws over het dagelijkse leven van de Bekende Vlaming.

Voor en door Vlaamse Showbizz fans

Showbizzsite.be is een site gemaakt voor en door Vlaamse Showbizz fans. Oorspronkelijk gegroeid van een site die enkel aandacht had voor Vlaams muzikaal talent, naar een volwaardige site over alle aspecten van de showbusiness en dus niet alleen het muzikale aspect.

Vandaag kan je op de site terecht voor een zeer uitgebreid showbizz nieuws van binnen- en buitenland, maar ook voor informatie van je favoriet soap, bio’s van artiesten, foto’s van Vlaamse evenementen zoals première van een musical of film, maar sinds kort ook zelfgemaakte video reportages.


Eén.be

De dynamische zender voor alle Vlamingen

De grootste televisiezender van Vlaanderen is er voor alle Vlamingen, over de generaties heen van jong tot oud. Eén wil de samenleving stimuleren door de Vlaming actief te betrekken bij het gemeenschapsleven, op een manier dat ze er samen over kunnen praten en er plezier aan beleven. Het gevarieerd aanbod zet daarbij ook specifiek in op informatie, cultuur en ontspanning.

Je favoriete zender

Bij één kan je dagelijks terecht voor de actua van de dag met Het Journaal. Daarnaast reikt de zender ontspanning, sport en Vlaamse topfictie aan. Op Een.be is er extra beleving te vinden bij de programma’s en kunnen tal van fragmenten uit de programma’s herbekeken worden.

“Eén wil tussen de mensen staan door programma’s aan te bieden die maatschappelijke thema’s behandelen.”


De kerncijfers

Studio Brussel

Het station van de muziekliefhebbers

Studio Brussel-luisteraars willen weten wat er leeft in de (muziek)wereld. Als muziekzender bij uitstek laat Studio Brussel de luisteraars proeven van nieuwe platen. De zender gaat voortdurend op zoek naar nieuw talent. Daarnaast komen muziekfestivals, de muzieksector en diverse muziekstijlen ruimschoots aan bod. De beste nieuwe muziek hoor je eerst op Studio Brussel.

Nieuwsgierigheid en engagement voorop

Je mikt op een creatief, nieuwsgierig en maatschappelijk geëngageerd publiek? Studio Brussel informeert zijn luisteraars in zijn eigen(wijze) originele en humoristische stijl, met bijzondere aandacht voor nieuwe media, cultuur en muziek. De zender is, net zoals zijn luisteraars, een smaakmaker en trendsetter met zin voor avontuur.

In februari 2019 kreeg Studio Brussel een reboot.  Hiermee wil de radiozender zijn publiek nog beter gaan bedienen en verrijken. Studio Brussel blijft zichzelf tegen het licht houden en heruitvinden. Het doel blijft de agenda bepalen. De gloednieuwe vormgeving staat ten dienste van die aangescherpte content, is ‘state of the art’ én is flexibel inzetbaar op alle platformen.

Studio Brussel is marktleider radio op de doelgroep 25-44 en kende in 2018 zijn hoogste online bereik ooit. De zender gaat voluit multimediaal door in de verder versnipperende digitale wereld in te zetten op kwalitatieve online reeksen.


Radio2.be

Welkom bij de grootste familie

Radio 2 is het grootste radionet van Vlaanderen. Met een uitgebreid aanbod van muziek, informatie en ontspanning richten we ons op jong en oud, met een waaier aan interesses, van allerlei komaf en met een open blik op de wereld.

Luisteren naar Radio 2, daar steek je altijd iets van op.

Vinger aan de pols in elke provincie

De hartelijke gastvrouwen en –heren van Radio 2 ontvangen iedereen in een unieke, warme en gezellige sfeer.

Wat er gebeurt in je nabije omgeving of in de wereld hoor je tijdens de programma’s. De programmamakers en redacteurs in de vijf Vlaamse provincies houden de vinger aan de pols. Zo blijf je zeker op de hoogte over wat zich afspeelt op politiek, cultureel, sportief en vooral menselijk vlak in je directe omgeving.

Radio 2 biedt een grote variatie aan vlotte, melodieuze muziek met bijzondere aandacht voor Nederlandstalige en Vlaamse producties.  Op de website kan achtergrondinformatie gevonden worden en kunnen de programma’s (her)beluisterd worden.


De kerncijfers

  • 18.259 aantal unieke bezoekers per dag op de Radio 2-website (gemiddelde 2018).
  • 1.407.295 aantal pageviews per dag op de Radio 2-website (gemiddelde december 2017 – februari 2018).

De Actuazender van Vlaanderen

Radio 1 is de actuazender van Vlaanderen die zijn luisteraars prikkelt en inspireert. De zender brengt actualiteit en heeft ruim aandacht voor cultuur, sport, human interest en kennis en wetenschappen.

Altijd benieuwd naar wat mensen beweegt

Altijd benieuwd

Bij Radio 1 wordt het nieuws van de dag op de voet gevolgd, maar wordt er verder gegaan dan enkel de harde feiten. Radio 1 detecteert ervaringen, maakt de agenda en gaat het gesprek aan dat er toe doet. Radio 1 vindt verborgen parels in de stortvloed van het nieuws.

Radio 1 is denken én voelen, steeds vanuit een constructieve houding. Een gids doorheen essentiële songs met een ziel en een smoel. 

Mix van Pop & Rock

De muziek op Radio 1 is een mix van pop- en rockmuziek, met aandacht voor Vlaamse en Nederlandstalige muziek. Online kan de luisteraar aanvullende informatie vinden van het radio-aanbod en de programma’s (her)beluisteren.


De kerncijfers

  • 14.247 unieke bezoekers per dag op de Radio 1-website (gemiddelde 2018).
  • 972.233 pageviews per dag op de Radio 1-website (gemiddelde december 2017 – februari 2018).