Kwalitatieve documentaires

National Geographic, dat in augustus 1997 werd gelanceerd, is het wereldwijde paradepaardje van FOX International Channel, dat momenteel in 45 lokale talen beschikbaar is in meer dan 440 miljoen huishoudens in 171 landen. National Geographic inspireert kijkers door zijn slimme, innovatieve programmering die vragen stelt over wat we weten, hoe we de wereld zien en wat ons vooruithelpt.

NatGeo is een krachtig wereldwijd merk dat een baanbrekende erfenis combineert met hedendaagse relevantie en innovatie. Het heeft een reputatie voor een hoogwaardige programmering die consistent weerklinkt bij het publiek over de hele wereld. Het kanaal zelf is een eigentijds verlengstuk van de historische National Geographic Society, met inspirerende en buitengewone documentaires over geschiedenis, wetenschap, technologie, rampen, mysteries, exploratie, behoud en natuurlijk onderwijs.

Programmatie

National Geographic heeft een reputatie voor een kwalitatief hoogstaande programmering, die consequent weerklinkt bij het publiek over de hele wereld. Het zendt non-fictie televisieprogramma’s en bekroonde documentaires zoals Free Solo uit.

  • Lock Up Abroad
  • Science of stupid
  • Drugs Inc.
  • Genius
  • Cosmos
  • The Incredible Dr. Pol

Zing mee met Ment

Ment TV laat je zingen en dansen met voornamelijk lokale muziek en af en toe een retraite op Franse en Duitse muziek. Het is een echte feelgood muziekzender. De vreugde die dit kanaal brengt creëert een gemeenschapsgevoel. Door beroemdheden dichter bij het publiek te brengen, bouwen ze bovendien aan het gevoel van thuiskomen. De zender richt zich op Vlaamse en Nederlandse muziek in combinatie met grote internationale namen.

Naast muziek zendt Ment ook talkshows uit met Vlaamse beroemdheden, groepen en artiesten. Daarnaast werkt de zender nauw samen met verschillende evenementenorganisaties, waardoor het publiek nog dichter bij hen en de artiesten komt. Het gevoel dicht bij de artiesten en de presentatoren te staan, versterkt de verbondenheid die de kijkers ervaren. Hierdoor heeft de zender een zeer sterke fanbase, wat zich vertaalt in een trouw publiek.

Programmatie

De programmering bestaat voornamelijk uit Vlaamse muziek. Dit omvat zowel shows, videoclips en hitparade. Verder zendt de zender interviews en evenementen uit:

  • De Hitprofessor
  • Léééf!
  • Al-1-maar-hits
  • De Vlaamse Top 10
  • Hadiemicha
  • 100 seconden

Hollywood entertainment naar Vlaanderen

Deze entertainmentzender zendt kwaliteitsvolle prime-time series uit zoals ‘The Walking Dead’, ‘Legion’ en ‘The Flash’. Er is ook ruimte voor humor. Komische series als ‘Superstore’ en ‘Rules of engagement’ blazen een lichte wind door de zender. Hoogwaardige series vormen een sterke basis van FOX. Hun trouwe fans, worden meteen ook fans van het kanaal.

FOX’s belofte aan de kijkers? Het brengen van de beste serie, als eerste. Het kanaal zendt alle nieuwe afleveringen slechts één dag na de première in de Verenigde Staten uit. Op deze manier brengt FOX altijd het beste eerst. Deze manier van programmeren verbetert de loyaliteit van de kijkers aan het kanaal. Samen met persoonlijkheden die de programmering en programma’s presenteren, weet dit kanaal hun publiek te behandelen.

De programmering van het kanaal bevat een grote verscheidenheid aan inhoud. Op deze manier bereikt FOX een divers publiek. Ze richten zich op hitseries als ‘the Walking Dead’ en ‘Legion’. Maar ondertussen vinden ook komedie-, vecht- en soapseries hun weg op het scherm.

Programmatie

De zender zendt nieuws, talkshows, entertainment, sport, spelprogramma’s en documentaires uit. De meest gekende programma’s zijn:

  • Legion
  • Atlanta
  • Deep State
  • The Walking Dead
  • Empire

Voor fans van Franse talkshow, fun & fictie

Deze Franse zender maakt deel uit van de groep Canal+.
De zender stond voorheen bekend als Direct 8 (D8) tot de overname van de groep Canal+ en in september 2016 werd D8 omgedoopt tot C8.

Cyril Hanouna is de leading man van C8. Hanouna produceert bijvoorbeeld Touche Pas à Mon Poste!, maar ook andere talkshows met verschillende gastheren. Hij produceert en is het gezicht van het kanaal. De uitzending van TPMP en zijn verschillende variaties vertegenwoordigen meer dan zes uur programmering per dag (herhalingen inbegrepen).

Programmatie

De zender zendt nieuws, talkshows, entertainment, sport, spelprogramma’s en documentaires uit. De meest gekende programma’s zijn:

  • TPMP! (Touche Pas à Mon Poste!)
  • C’est que de la Télé
  • Inspecteur Barnaby
  • Direct Auto
  • Voyage au bout de la nuit
  • De quoi je me mêle

ZEStv.be

All day long het allerstrafste uit de USA voor het hele gezin.

ZES verwent de kijker de klok rond met de populairste Amerikaanse films en series: van de grootste classics en Hollywoord blockbusters tot de beste topseries.

All day long het allerstrafste uit de States voor het hele gezin. Sit back and relax!

Profiel

  • USA, all day.
  • Grootste van de kleintjes
  • Lean back tv

VIER.be

Jonge, actieve & upscale kijkers

VIER is de tweede grootste commerciële zender die straffe en frisse televisie brengt voor een breed publiek en verrast met kwalitatieve, lokale content.

Eén videoplatform, meerdere uitdagingen 

Achter een gepersonaliseerd videoplatform schuilt een flink aantal uitdagingen, dat wisten we. In een notendop: 

  • Een gepersonaliseerde homepage op basis van het kijkgedrag van de gebruiker 
  • Programmapagina’s met ondersteuning voor short- en long-form video
  • Een performante onboarding flow 
  • Livestreaming voor lineaire TV zoals Champions League en Dancing With The Stars

Belangrijk was volop inzetten op feilloze customer journeys richting video. Die visie komt terug in de kleinste details! Zo ontwikkelden we componenten waarmee SBS content in de kijker kan zetten. De klassieke teasers of programma highlights zijn daar voorbeelden van. 

Het belangrijkste stukje innovatie? Die vind je terug op de programmapagina, waar de videoplayer de plaats van de header inneemt. Deze vernieuwde interface is een digitale vertaalslag van de programma’s op tv. 

Dankzij een aparte sectie onder de header kunnen gebruikers vliegensvlug navigeren naar vorige seizoenen en andere afleveringen. Ook de andere content – zoals deelnemers van een programma of beelden die niet op tv kwamen – zijn gegroepeerd in de toegewijde secties. 

Ook de videoplayer zelf onderging een metamorfose van formaat. Na het klikken wordt de video automatisch in de header geladen, en dat zonder page refresh. De URL verandert vanzelf, zonder dat de pagina opnieuw moet laden. Putting the user in user experience.

Profiel

  • Jonge, actieve & upscale kijkers
  • Spraakmakend
  • Blikverruimend

VIJF.be

De grootste Vrouwenzender

Als Vlaanderens grootste vrouwenzender serveert VIJF pretentieloze feelgood-tv met een eigenzinnige strik voor jonge, actieve vrouwen én met succes.

VIJF, op het lijf gegoten van vrouwen, vol beautytips, modeadvies, wegdroominterieurs, citytrips en cocktails… Met een aanbod aan films, topseries en magazines op maat van haar; met een keur aan knappe mannen en romantiek. Pittig, grappig, nu en dan stout, maar altijd herkenbaar. Veel kijkplezier!    


DSMTW

De populaire laat-avond quiz

De leukste quiz ter wereld brengt oneindig veel weetjes, de grappigste filmpjes en een flinke portie spanning naar de Vlaamse huiskamers. Dat alles met de steun van een ontzettend toegewijde jury.

Bezingen wij vandaag nog steeds de lof der zotheid zoals Erasmus of is het terug hip om slim te zijn? En zo ja, wie is dan de slimste? Wie kan een mondje meepraten over de gewonnen medailles op de Olympische Spelen in Londen, maar weet tegelijkertijd wie Kapitein Haddock is? Wie weet of Lacan een haargroeimiddel dan wel een psychoanalyticus was en kan ook zelf zijn digitale televisie programmeren? Wie heeft een déja-vu bij het doorbladeren van de Encyclopedia Brittanica én bij het lezen van de interviews met de nieuwe Miss Waregem Koerse?

Wie, oh wie, is de slimste mens van Vlaanderen, van België, van Europa, en bij uitbreiding, van de wereld? Dat wordt bepaald door een bitsig gevecht tussen drie medemensen. Elke dag is er iemand die sneuvelt, iemand die misschien niet de slimste is, maar wellicht gekoesterd wordt in huiselijke kring omwille van talrijke andere talenten. De anderen stoten door en krijgen er dagelijks een nieuwe uitdager bij.

Erik Van Looy presenteert, altijd hongerig, ook naar kennis. Deze geestige quiz is er voor iedereen: voor mensen van 7 tot 77 jaar, voor liefhebbers van Pierre Bourdieu, Roland Barthes, Gert Verhulst en Jean-Luc Dehaene. Een huwelijk van high en low culture, een amusante en erudiete estafette.


RTBF Tendance

De laatste trends gespot door de RTBF

Tendance is RTBF’s goed nieuws blog. U vindt er ideeën voor activiteiten, nieuws over de mensen op de planeet, zero waste tips, mode- en schoonheidstrends en recepten om uw hongerige maag te vullen!

Lifestyle Blog

De Blog nodigt je uit om alle trends op het gebied van mode, deco-design, welzijn en ontspanning te ontdekken. Laat je op een eenvoudige en praktische manier inspireren, met alle informatie en tips om beter van het leven te genieten en het op de juiste manier aan te pakken.

Mode: alle modetrends die je niet mag missen. Een groot aantal slimme en toegankelijke tips om mode binnen handbereik te brengen; inspireer uw stijl met Belgische ontwerpers.

Deco-Design: alle goede ontwerp- en decoratietips voor uw huis. Verlichte en betaalbare onderwerpen binnen het bereik van alle smaken en alle interieurs, om uw leefomgeving te verfraaien.

Welzijn: alle slimme tips en trucs voor welzijn en schoonheid. Zelfverbetering en voedingsadvies, evenals de laatste aanbevelingen voor een goed en mooi gevoel.

Ontspanning: alle goede tips voor creatieve en slimme activiteiten. Veel suggesties voor de hedendaagse hobby’s en geneugten op het gebied van uitstapjes, hobby’s, reizen en culinaire ontdekkingen.


Fun Radio

The Sound of the Dancefloor

De baseline van Fun Radio – Le son DanceFloor – laat er weinig twijfel over bestaan: de muzikale programmering van de zender legt zich hoofdzakelijk toe op dance (pop, house, electro).

Ontspanning staat centraal

Fun Radio is een jonge, positief ingestelde, dynamische zender die zich duidelijk onderscheidt van het overige radioaanbod in Franstalig België. Dat blijkt zowel uit de muziekkeuze als uit het geboden entertainment. Het gaat om een muziekzender, maar dan wel een waar ontspanning een belangrijke plaats opeist. 


Vivacité

De betrokken zender

VivaCité is de regionaal getinte zender van de RTBF die service, nieuws, sport, spel en ontkoppelde regionale uitzendingen brengt. Op de website vind je het programma, informatie over de uitzendingen en het belangrijkste nieuws van de zender.

Al het nieuws uit de regio

Vivacité besteedt dagelijks vele uren zendtijd (’s morgens van 6 tot 8 uur en ’s middags van 15 tot 17 uur) aan het nieuws en het dagelijkse leven in elke regio. VivaCité praat met haar luisteraars over wat er in de buurt van hun huis gebeurt, maar ze staat ook dicht bij hen in de toon en inhoud van al haar programma’s, waardoor er veel ruimte is voor interactiviteit en infoservice.

VivaCité staat voor proximiteit, maar de zender brengt ook sport: live de grote voetbalwedstrijden en ook vele andere sporten (wielrennen, tennis, basketbal, enz.): in totaal meer dan 20 uur sport per week in live en interactieve programma’s…


Musiq3

Changez d’airs

Musiq’3 is de RTBF-radio die klassieke muziek en cultuur centraal plaatst. Op zijn website vind je vooral content en de voorstelling van de zender, maar ook cultuurnieuws in ruime zin (muziek, kunst, literatuur, enz.).

Klassiek Troef

Musiq3 is een openbare radiozender van de openbare omroep RTBF. De zender zendt vooral klassieke muziek maar ook jazz, wereldmuziek en filmmuziek uit. Musiq3 is opgericht in 1961. De Vlaamse tegenhanger is Klara.


RTBF TV

De portaalsite van de RTBF-televisiezenders.

De volledige tv-programmering van de RTBF. Volg het nieuws over de zenders, de presentatoren en bekende tv-figuren. Ontdek de uitzendingen en raadpleeg het gedetailleerde programma van de drie zenders (La Une, La Deux, La Trois).

Centrale punt voor alle RTBF Televisiezenders

Op deze site heb je toegang tot nieuws en informatie van alle RTBF TV zenders en televisieprogramma’s. Je kan er heel wat video’s vinden bekijken en deelnemen aan wedstrijden. De 4 RTBF televisiezenders hebben ook elk een eigen website.


RTBF Auvio

Het digitale platform van de RTBF

Op het digitale platform van de RTBF kan je gratis de content van de verschillende groepsmerken (her)bekijken en (her)beluisteren. Een schat aan premium programma’s / fragmenten, zodat je niets moet missen van het audio- en videoaanbod.

Volledig audio/videoaanbod in livestream of replay.

RTBF Auvio is het digitale audio- en videoplatform van RTBF. Deze moderne interface, gebaseerd op gebruiksvriendelijkheid en eenvoud, brengt het volledige audio- en video-aanbod van de RTBF samen op één plaats. RTBF Auvio is de place to be met een zeer ruime keuze aan RTBF-content om te zien en en te beluisteren en zelfs exclusief te ontdekken.

Het platform is aangepast aan de hedendaagse consumptiepatronen en past zich aan alle schermen aan. Een uniek aanbod (live uitzendingen, videoclips, shows, radiopodcasts, webexclusives) om te browsen volgens uw wensen van het moment.

Belangrijke cijfers

  • 2,7 mio geregistreerde gebruikers
  • 860.000 actieve gebruikers per maand
  • 7,7 mio views van video & audio files per maand
  • Weekreach van 432.000 unieke gebruikers
  • Download het volledige cijferrapport