VIER.be

Jonge, actieve & upscale kijkers

VIER is de tweede grootste commerciële zender die straffe en frisse televisie brengt voor een breed publiek en verrast met kwalitatieve, lokale content.

Eén videoplatform, meerdere uitdagingen 

Achter een gepersonaliseerd videoplatform schuilt een flink aantal uitdagingen, dat wisten we. In een notendop: 

  • Een gepersonaliseerde homepage op basis van het kijkgedrag van de gebruiker 
  • Programmapagina’s met ondersteuning voor short- en long-form video
  • Een performante onboarding flow 
  • Livestreaming voor lineaire TV zoals Champions League en Dancing With The Stars

Belangrijk was volop inzetten op feilloze customer journeys richting video. Die visie komt terug in de kleinste details! Zo ontwikkelden we componenten waarmee SBS content in de kijker kan zetten. De klassieke teasers of programma highlights zijn daar voorbeelden van. 

Het belangrijkste stukje innovatie? Die vind je terug op de programmapagina, waar de videoplayer de plaats van de header inneemt. Deze vernieuwde interface is een digitale vertaalslag van de programma’s op tv. 

Dankzij een aparte sectie onder de header kunnen gebruikers vliegensvlug navigeren naar vorige seizoenen en andere afleveringen. Ook de andere content – zoals deelnemers van een programma of beelden die niet op tv kwamen – zijn gegroepeerd in de toegewijde secties. 

Ook de videoplayer zelf onderging een metamorfose van formaat. Na het klikken wordt de video automatisch in de header geladen, en dat zonder page refresh. De URL verandert vanzelf, zonder dat de pagina opnieuw moet laden. Putting the user in user experience.

Profiel

  • Jonge, actieve & upscale kijkers
  • Spraakmakend
  • Blikverruimend