Tipik

Het nieuwe digitale mediakanaal van RTBF

Popcultuur, info, muziek, ontspanning en ontdekkingen. Live of replay, op TV, radio, onze website, Auvio, Facebook, Instagram en YouTube.
Tipik vervangt de merken La Deux op televisie en Pure op radio.

Keep it Pop!

Het merk Tipik wordt voorgesteld als het nieuwe digitale, radio en tv-medium van de RTBF dat zich richt tot de millennials: “Voor het eerst in zijn geschiedenis combineert de RTBF radio, tv en digital (dat als ruggengraat van het project bestempeld wordt, nvdr) in een enkel medium. Pure en La Deux gaan op in dit project, met een nieuwe naam, een nieuwe look en nieuwe uitzendingen.”

De lancering is het orgelpunt van een oefening die twee jaar geleden van start ging. “De banden tussen Pure, La Deux en de digitale projecten werden nauwer naarmate dit werk vorderde. De vertakkingen zijn sterk, met ambassadeurs die doorheen het geheel van de media reizen. Dat bracht ons als vanzelf bij een uniek en transversaal medium. Een door iedereen en overal herkenbare baseline, met een sterke digitale verankering. Bepaalde projecten zijn verbonden met televisie, andere met de radio en nog andere zijn louter digitaal”, aldus Aurélie Berckmans die verantwoordelijk is voor Tipik.

De sites, sociale media en Auvio zijn de voornaamste instappunten voor Tipik, met een unieke pagina per sociaal medium, maar ook specifieke inhoud voor Facebook, Instagram en YouTube, en een enkele site (rtbf.be/tipik) voor het hele aanbod.

Tipik zal deze aandachtspunten ontwikkelen:

  • Charismatische en authentieke ambassadeurs
  • Diversiteit en verschil
  • Betekenis en ontdekking
  • Lichte en humoristische tone of voice
  • Sterke thema’s en evenementen
  • Belgische identiteit in content en expressie