LinkedIn

Het meest betrouwbare social media platform

LinkedIn is een van de grootste sociale netwerken ter wereld en zeer zeker het belangrijkste zakelijke netwerk. Daarenboven is LinkedIn het meest betrouwbare social media platform dat adverteerders een brand safe omgeving biedt.

Tought leadership

Marketeers doen beroep op LinkedIn voor de kwalitatief hoogwaardige gegevens. Het professionele platform maakt het mogelijk om gericht je content te bezorgen aan de LinkedIn leden volgens hun interesses. Het is ook mogelijk voor de adverteerder om de eigen gegevens te matchen met het sociale platform om zo gekwalificeerde prospects te bereiken, maar ook door deze leden te retargetten met het oog op lead generation en acquisitie.

De leden wenden zich op hun beurt tot LinkedIn voor toegang tot kennis. Of het nu gaat om het lezen van verhalen van experts of toegang tot professionele training, leden engageren zich op het platform om hun vaardigheden en ervaring in hun sector te ontwikkelen. Voor leuke video’s met katten of grappige vaktantiefoto’s ga je op andere sociale platforms, bij LinkedIn wordt bewust gekozen om tijd te investeren. Als marketingprofessional is het essentieel om zich te richten op de content waarmee ze hun carrière kunnen ontwikkelen en hun kennis vergroten.

3.7 mio gebruikers in België

Dankzij nauwkeurige, gedeelde profielgegevens van de LinkedIn leden kunnen merken prospecten bereiken door interessante en relevante content in hun nieuwsfeed te publiceren. Zo ontwikkelen zij hun commerciële relaties in elke fase van het verkoopproces. Van het creëren van bekendheid tot het genereren van gekwalificeerde leads en het werven van nieuwe klanten.

In België heeft LinkedIn een bereik van meer dan 3,7 miljoen reeds geregistreerde gebruikers … dat je heel precies kan aanspreken via een groot aantal targetingcriteria die beschikbaar zijn op LinkedIn zoals Sector (bijvoorbeeld Finance of IT), Seniorschap (bijvoorbeeld Owner, CEO of Manager), Functie (bijvoorbeeld Accounting, HR, Legal enzovoort) of zelfs Omvang van de onderneming.