Pebble Media, RMB/RTBF en IPM kiezen voor een efficiënte samenwerking

In gezamenlijk overleg hebben IPM, RMB en Pebble Media besloten om de online display advertising activiteiten van RTBF toe te wijzen aan Pebble Media. Vanaf 1 januari 2020 wordt Pebble Media het digitale contactpunt waar elke media-buyer terecht kan om display ads aan te kopen op de RTBF-titels.

Daarnaast zal IPM haar eigen producten online blijven verkopen en zich focussen op de eigen merken. De succesvolle samenwerking binnen DaviD, waarin er reeds een partnership bestond tussen IPM, Pebble Media en Produpress, wordt verdergezet.

Henry Visart: “Het initiatief DaviD stelt ons in staat om de vinger aan de pols te houden in de markt en vanuit een technologie agnostische houding elke optimalisatie kritisch te blijven onderzoeken”. Daarnaast zullen de partijen elkaar versterken op vlak van technische infrastructuur. De technische teams zullen know how uitwisselen en elkaar ondersteunen in de uitbouw van nieuwe producten en services.

Yves Gerard: “Graag bedank ik IPM voor de constructieve samenwerking in de afgelopen 3 jaren. Pebble Media is een partner die we al lang kennen en appreciëren. We hebben met hen de afgelopen jaren met plezier samengewerkt voor partners zoals NRJ en LN24. RMB is verheugd dat de RTBF-titels worden toegevoegd aan dit partnership”.

Hiermee wordt het digitale aanbod van de twee Belgische publieke omroepen gebundeld.

Koen Van Rhijn: “De complementariteit van sterke mediamerken van VRT en RTBF zal vele klanten als muziek in de oren klinken. We zijn verheugd om met deze propositie de advertentiemarkt te benaderen”. Pebble Media zal zijn aanbod aan branding, performance en audience producten met de RTBF-titels beduidend versterken. RTBF Info is daarbij als nieuwssite één van de referenties in Franstalig België en bereikt maar liefts 1,4 miljoen surfers op maandbasis.

Naast display-producten zal Pebble Media in 2020 het videobereik verruimen en ook digitale audio verder uitwerken, in nauwe samenwerking met RMB en VAR. RMB blijft de sponsorpartner van RTBF en zet hierbij in op crossmedia producten. Een integratie op televisie of radio wordt gecombineerd met online producten van RTBF. Maatwerk staat centraal en RMB is de preferred partner voor dit soort oplossingen.