Conversation Ads bij LinkedIn, een interactieve ervaring
Wat is een Conversation Ad?
Conversation Ad is een van de advertentie opties binnen de LinkedIn Messaging service. LinkedIn Messaging verbindt professionals door relevante en productieve gesprekken. Met Conversation Ads start je een kwaliteitsvol gesprek met je prospecten en creëer je een gepersonaliseerde ervaring.
Conversation Ads laten je toe om meerdere aanbiedingen en typen content in één enkele boodschap aan te bieden. Je kan geïnteresseerden doorsturen naar verschillende landingspagina’s of een Lead Gen Formulier laten invullen. Het is uitermate geschikt voor brand consideration of om je prospect te betrekken met je merk, product of service.
“Meerdere CTA’s aanbieden binnen één advertentie, vergroot de betrokkenheid met onze doelgroep. Onze CTR van 9,8% ligt 8x hoger dan de LinkedIn Benchmark in de tech sector”
Lucas Redberger, Marketing Media Director, Dassault Systèmes.
Wat kan je doen met Conversation Ads?
Vergroot de betrokkenheid met je doelgroep
Door meerdere call-to-action-knoppen in te stellen, hebben je prospects toegang tot content en aanbiedingen die ze willen, zoals een whitepaper of evenementenpagina. En dat allemaal in één advertentie.
Zet conversaties om in kwalitatieve conversies
Genereer snel leads van hoge kwaliteit door relevante en de juiste vragen te stellen. Combineer met een Lead Gen Form zodat je eenvoudig leads kan verzamelen tijdens je campagne.
Beter de intenties van je audience begrijpen
Krijg meer inzicht in je doelgroep met de gedetailleerde klik reports die laten zien hoeveel mensen op je content en elke aanbieding klikken en hoe geëngageerd ze zijn in het gesprek.
Best Practices Checklist

In de Best Practice gids vind je een overzicht van de assets die je nodig hebt om je campagne op te zetten, handige tips om je advertentie aan te maken en ook hoe je best je campagne kan optimaliseren. – Leen Vloemans