Conversation Ads bij LinkedIn, een interactieve ervaring


 

Wat is een Conversation Ad?

Conversation Ad is een van de advertentie opties binnen de LinkedIn Messaging service. LinkedIn Messaging verbindt professionals door relevante en productieve gesprekken. Met Conversation Ads start je een kwaliteitsvol gesprek met je prospecten en creëer je een gepersonaliseerde ervaring.

Conversation Ads laten je toe om meerdere aanbiedingen en typen content in één enkele boodschap aan te bieden. Je kan geïnteresseerden doorsturen naar verschillende landingspagina’s of een Lead Gen Formulier laten invullen. Het is uitermate geschikt voor brand consideration of om je prospect te betrekken met je merk, product of service.

“Meerdere CTA’s aanbieden binnen één advertentie, vergroot de betrokkenheid met onze doelgroep. Onze CTR van 9,8% ligt 8x hoger dan de LinkedIn Benchmark in de tech sector”
Lucas Redberger, Marketing Media Director, Dassault Systèmes.

Wat kan je doen met Conversation Ads?

Vergroot de betrokkenheid met je doelgroep

Door meerdere call-to-action-knoppen in te stellen, hebben je prospects toegang tot content en aanbiedingen die ze willen, zoals een whitepaper of evenementenpagina. En dat allemaal in één advertentie.

Zet conversaties om in kwalitatieve conversies

Genereer snel leads van hoge kwaliteit door relevante en de juiste vragen te stellen. Combineer met een Lead Gen Form zodat je eenvoudig leads kan verzamelen tijdens je campagne.

Beter de intenties van je audience begrijpen

Krijg meer inzicht in je doelgroep met de gedetailleerde klik reports die laten zien hoeveel mensen op je content en elke aanbieding klikken en hoe geëngageerd ze zijn in het gesprek.


Best Practices Checklist

  • Bepaal je doelpubliek. Wie probeer je te bereiken?
  • Kies je afzender. Zoek iemand in je bedrijf die het ‘gezicht’ van je boodschap is. Vergeet niet om hun toestemming te vragen om de afzender te zijn!
  • Schrijf een overtuigende intro. Wat zal je doelgroep overtuigen om jebericht te openen?
  • Personaliseer. Gebruik macro’s om je boodschap echt te personaliseren. Je kan naam, functieomschrijving, bedrijf en sector gebruiken.
  • Maak werk van je bericht. Wat wil je zeggen tegen je doelgroep? Vermeldt zeker de belangrijkste informatie en gebruik een duidelijke en niet mis te verstane CTA (call-to-action)!
  • Zorg voor een boeiende ervaring. Breng je prospect naar een landingspagina via CTA-knoppen of gebruik een Lead Gen-formulier voor meer informatie via een geautomatiseerd bericht.
  • Test test test! Stuur jezelf een testbericht om zeker te zijn dat alles er goed uitziet. Controleer ook de mobiele versie op je gsm!
  • Meet & optimaliseer. Bekijk je campagneresultaten, het demografische rapport, optimaliseer je doelgroep en je creatie. Telkens opnieuw!
Leen Vloemans

In de Best Practice gids vind je een overzicht van de assets die je nodig hebt om je campagne op te zetten, handige tips om je advertentie aan te maken en ook hoe je best je campagne kan optimaliseren. – Leen Vloemans


We hopen dat we je voldoende informatie en tips hebben meegegeven om bij je volgende campagne een LinkedIn Conversion Ad in te plannen. Voor meer informatie kan je terecht bij onze LinkedIn experten.

Valérie Heyse

LinkedIn Lead
0473 87 71 58
valerie@pebblemedia.be

Leen Vloemans

Leen Vloemans

Client Solutions Mng
015 28 12 07
leen@pebblemedia.be

Kristof Vanbellinghen

Yield Manager
015 28 12 19
kristof@pebblemedia.be