De Virtuele Ronde van Vlaanderen

Het corona virus zorgt ervoor dat alle sportwedstrijden in binnen- en buitenland uitgesteld of zelfs afgelast werden. En juist bij de start van de Hoogmis van de
voorjaarskoersen: De Ronde Van Vlaanderen. Het initiatief van Sporza en Flanders Classics om een virtuele editie van de Ronde van Vlaanderen op te zetten was met 13 profrenners en een spannende race een geslaagd experiment.
Download het volledige artikel (pdf)

Echt racen op rollen en geen spelletje
Greg Van Avermaet heeft de virtuele Ronde van Vlaanderen, De Ronde2020 –
een koers vanuit hun kot, op indrukwekkende wijze naar zijn hand gezet. De
Belg van CCC sloeg een kloofje op de Paterberg en hield zijn voorsprong vast
tot de finish. Oliver Naesen reed naar de tweede plaats.

Rood aangelopen, maar lachende gezichten bij de deelnemers na de eerste
Ronde van Vlaanderen op rollen. “Mijn hartslagen zijn lang niet meer zo hoog
geweest”, zei winnaar Greg Van Avermaet. Ook Remco Evenepoel en
Oliver Naesen hadden zich geamuseerd. Michael Matthews kende materiaalpech.

Nieuwe opportuniteiten om met je doelgroep te connecteren
Heel veel adverteerders hebben in deze corona crisis hun campagnes on hold
geplaatst en zoeken naar de juiste manier, timing en tone-of-voice om met hun merken te blijven communiceren naar hun doelgroepen toe.

Napoleon Sports & Casino, aanbieder van online sportweddenschappen en vaste sponsors van sportwedstrijden op Sporza, omarmde dit innovatief initiatief meteen.
“Gezien zowat alle voetbalwedstrijden en wielerwedstrijden zijn afgelast deze maand zetten we volop in op eSports, de virtuele Ronde paste dus perfect in dit plaatje. Het toont aan dat in crisis-momenten de creativiteit naar boven komt” aldus Gianni Museeuw van Napoleon Sports & Casino.