Al meer dan 200.000 mensen spelen de Switch Game

Het Eén-programma Switch haalt dagelijks gemiddeld 650.000 kijkers, en ook de Switch Game is razend populair. De app is nog geen maand beschikbaar, maar is intussen al zo’n 210.000 keer geïnstalleerd. Als je weet dat er iets minder dan drie miljoen smartphones zijn in Vlaanderen, dan wil dat zeggen dat meer dan één op de vijftien mensen het verslavende spelletje op z’n telefoon heeft staan.

Bart Cannaerts, bedenker: “In onze stoutste dromen hoopten we om tegen het einde van de zomer 100.000 downloads te hebben. Nu zijn we nog niets eens halverwege de zomer en we zitten al aan het dubbel. Het is ongelooflijk.”

In de Switch Game kunnen mensen een eigen personage creëren en hun vrienden uitdagen. Vooral de multiplayer-modus is immens populair. Daarin kunnen spelers niet alleen quizzen tegen willekeurige switchers, maar ook tegen hun vrienden of collega’s. Het interactieve spel weet veel jonge mensen te bereiken: meer dan de helft van de spelers (57%) is jonger dan 34 jaar.

Sam Ickx, digitaal aanbodverantwoordelijke Eén: “De Switch Game is meer dan een aanvulling op een televisieprogramma. De eenvoudige, maar uitdagende spelbeleving staat ook volwaardig op zich en is een waardevolle toevoeging aan ons digitale aanbod dat steeds meer mensen bereikt. We zijn dan ook erg blij dat het succes van het Eén-programma nu ook digitaal verder wordt bestendigd.”

De Switch Game is ook een commercieel succes.  Naast de integratie van Collishop kan je in de game ook mobile leaderboards tonen en pre-roll video’s.  In de maand juli werden er al 1.400.000 pre-rolls bekeken.

De Switch Game is te downloaden in de Apple Store en op Google Play.
Adverteren in de Switch Game met pre-roll of mobile leaderboard kan nog de hele maand augustus!