Audience Buying

Audience buying is de verzamelnaam voor de verschuiving van het kopen van media ruimte in een bepaalde context (sites) naar het kopen van publiekssegmenten op basis van de over hen verzamelde gegevens. Audience buying werkt via een datamanagement-platform (DMP) om doelgroepgegevens uit meerdere bronnen te halen en om advertentieaankopen te beheren via één enkel platform. Merken kunnen zo een specifieke doelgroepen of segment over meerdere sites te volgen. 

Voorbeeld: je wil voetbalfans bereiken: enerzijds kan je mediaruimte aankopen op sites als Sporza, Eurosport, enz… maar via audience buying kan je surfers die meermaals voetbal pagina’s bezoeken nu ook bereiken op andere sites als Doctissimo, één, Marie Claire waar op zich geen voetbal content staat.

Audience Buying op het Pebble Media netwerk verloopt enkel via Insertion Order (IO). Programmatic aankoop verloopt via DaviD > link naar DaviD

Bij Pebble Media gebruiken we CXense als datamanagement-platform om doelgroepen of segmenten te maken. 

We bieden volgende segmenten aan: Sport, Women, Music & Entertainment, Culinary, …

Transparantie is ons mantra en daarom delen we op eenvoudig verzoek het ‘recept’ van een segment. De ingrediënten van het recept zijn: taxonomy (elementen uit de URL van de pagina), keywords op de pagina, gebruikt toestel (tablet, smartphone, desktop), moment van de dag, locatie, …

Hoe wordt een segment

  • Pebble Media netwerk
  • DaviD