native

Vertel je eigen brand story

Content marketing is één van de populairste onderwerpen in de marketingwereld. Dagelijks verschijnen er talloze artikels die uitleggen waarom het belangrijk is om sterke content te creëren en om te streven naar ‘thought leadership’. Als we teruggaan in de tijd, dan blijkt dat het volume van content artikels ongelooflijk is toegenomen. Denk bijvoorbeeld aan: whitepapers, corporate blogs, infographics, lijstjes, video’s, …

Merken publiceren niet alleen content op eigen platformen (owned media), ze investeren ook in andere media om kwalitatieve content over hun bedrijf te publiceren (paid media). Op die manier genereren de merken niet alleen een groter bereik, bovendien kunnen ze genieten van het kwaliteitsaspect en het vertrouwen van de website waarop ze content publishen.


Waarom native advertising in je mediaplan?

Anti-Adblocker Ads?

In een wereld waar irrelevante banners nauwelijks nog worden opgemerkt of waar ze in het slechtste geval zelfs niet zichtbaar zijn door de beruchte adblockers, biedt native advertising een aantrekkelijk alternatief.

Klassieke banners proberen – soms zelfs wanhopig – de aandacht van surfers te trekken, wat resulteert in een onaangename leeservaring. Goede native ads zijn echter perfect geïntegreerd in een website waardoor ze de zogeheten adblockers probleemloos omzeilen.

Kan de lezer deze vorm van adverteren wel waarderen?

Eén van de kernwaarden van redacties is ‘onafhankelijkheid’. Mogelijk voelen surfers zich misleid door deze ‘vermomde’ vorm van adverteren, aldus de Universiteit Antwerpen. Daarom is het uitermate belangrijk dat publishers duidelijk meegeven dat het om ‘gesponsorde’ content gaat, zodat de keuze alsnog in de handen van de lezer ligt.

Transparantie & kwaliteit

In het native aanbod van Pebble Media streven we naar maximale transparantie en kwaliteit voor zowel surfer als adverteerder.  Dat doen we onder meer door de richtlijnen van de Raad van Reclame nauwgezet toe te passen, evenals een feilloze integratie van de native ads en artikels in de look en feel van onze websites.


Top culinair aanbod & kwalitatieve thema sites

Ben je op zoek naar kwalitatieve, doch smakelijke, culinaire context om je branded content extra smaak te geven, dan kunnen we bij Pebble Media de crème-de-la-crème van de culinaire wereld aanbieden: met op ons menu onder meer Dagelijkse Kost, Njam!, Solo Open Kitchen en Marmiton kunnen we je ongetwijfeld overtuigen van ons heerlijk buffet.

Naast een sterk culinair aanbod hebben we bij Pebble ook websites zoals Studio Brussel, MNM en NRJ waar je de moeilijk te bereiken doelgroep jongeren kan aanspreken, terwijl gerenommeerde merken als Radio 1, Radio 2, Eén en Nostalgie zich eerder lenen voor een breder publiek en iets serieuzere topics.


Team Native

Jasmien Roelandts

Sales Development Mng
0479 48 20 40
jasmien@pebblemedia.be

Bart Spiessens

Product Manager
0477 35 89 72
bart.spiessens@pebblemedia.be

Othman Amarchouh

Ad Operations Executive
015 28 12 10
othman@pebblemedia.be