Predictive targeting met Predicube

predicube

Efficiënter adverteren

“Half the money I spend on advertising is wasted; the trouble is I don’t know which half!”

De legendarische woorden van John Wannamaker zijn nog steeds de nummer 1 uitdaging voor veel adverteerders. Data driven marketing is een deel van de oplossing, de psychologie van de adverteerder niet te vergeten. David Ogilvy stelde indertijd al: “Never stop testing and your advertising will never stop improving!” Met het ganse programmatic marketing verhaal, is data driven marketing in een stroomversnelling terecht gekomen, met als hoeksteen de DMP, of in mensentaal, het stockeren en slim interpreteren van verkregen data. Deze informatie is voor adverteerders heel waardevol, zeker als je DMPs met elkaar kunt doen ‘praten’.


Voor elke campagne een aparte doelgroep

Predicube speelt in op deze behoefte en vertaalt data uit geobserveerd surfgedrag naar specifieke doelgroepen of prospectiebestanden voor adverteerders. Dit gebeurt door slim gebruik van granulaire data van media owners, tot wel 1 miljard persoonlijke data units per dag.
Door een rechtstreekse samenwerking met Pebble Media, zijn er grote volumes relevante en lokale data voorhanden. Door deze lokale verankering, is de kracht van de voorspellingen veel groter. Er is tevens een rechtsreeks samenwerking met de adverteerder. Er wordt niet gewerkt met generieke doelgroepen, zoals de sporter of de zakenman. Voor iedere campagne wordt een aparte doelgroep geïdentificeerd, door een stukje code op de product pagina te plaatsen van de adverteerder. Een mooi competitief product t.o.v. Facebook en Google targeting dus.

Predictive offer

Hoe werkt Predictive targeting?

Data, cookies, retargeting, lookalikes. The power of data is nog nooit zo hip en happening geweest als nu. Adverteerders willen hun klanten beter kennen, wat ze zoeken, welk profiel ze hebben, waar ze je het best kan bereiken.
Er zijn intussen verschillende tools op de markt om aan deze vragen te kunnen voldoen, maar bij Pebble Media geloven we sterk in de technologie van Predicube. Zo zijn we van in het prille begin een samenwerking gestart en wonnen we zo Goud op de Amma Awards in de categorie Development & Innovation.

Act-a-likes

Met de steeds groeiende vraag naar een optimaal bereik en een zo sterk mogelijke conversie willen we naast de gekende performance producten, adverteerders ook op een andere manier een oplossing bieden. Door een open dialoog en een gedetailleerde briefing maken we een eigen verhaal.

Een Predictive campagne is opgebouwd uit verschillende stappen en start met het vergaren van data. Dit neemt ongeveer 2 à 3 weken in beslag. Zodra er voldoende gegevens zijn verzameld, wordt er gestart met het targeten van een actalike pool. We kijken hier niet enkel naar gelijkaardige socio demo profielen, maar gaan een stap verder. Welke gedragingen heeft de doelgroep, welke websites bezoeken ze, welke topics bespreken ze,..

Met al deze informatie bouwen we een actalike profiel op van potentieel geïnteresseerde surfers voor de adverteerder.

Insights en conversies

Het resultaat van een predictive campagne is een nieuwe, frisse inkijk in het profiel van de klant en hoe een adverteerder naar de toekomst zijn mediastrategieën hierop kan richten en een merkelijke uplift in de conversies.

Een predictive insteek kan dus op twee manieren :

  • Als pure learning naar inzichten in je doelgroep
  • Als conversion-driver voor je campagnes

Voor de learnings is er een Insights pakket dat je vervolgens kan aanvullen met een predictive targeting pakket. Beide producten zijn elk apart erg zinvol en efficiënt, maar samen zeer complementair.


Team Predicube

Pieter Jadoul

Pieter Jadoul

Business Strategy & Development Director
0477 44 51 06
pieter@pebblemedia.be

Karolien Tambuyser

Karolien Tambuyser

Business Development Mng
0479 45 97 44
karolien@pebblemedia.be

Wim Tambuyser

Wim Tambuyser

Yield Manager
015 28 12 14
wim@pebblemedia.be