aufeminin groep start samenwerking met Pebble Media

aufeminin Groep (Unify – TF1 Groep) en Pebble Media hebben een samenwerkingsovereenkomst gesloten waarbij Pebble Media de commercialisatie van de Belgische bezoekers op de sites van de groep voor zich neemt, zowel in display, video en native advertising. 

aufeminin is een internationale mediagroep (actief in 20 landen) die deel uitmaakt van de digitale afdeling van TF1 (UNIFY). De aufeminin groep zet zich in voor vrouwenrechten, diversiteit en vrijheid van meningsuiting en verenigt wereldwijd vele communities.   Ze hebben zich gevestigd als een belangrijke speler op gebied van social e-commerce, in de wereld van influencers en evenementen ter promotie van de « female empowerment ».

Pebble Media zal de Belgische bezoekers van auféminin, Marmiton en Doctissimo in de markt aanbieden.  Deze sterke merken zijn een perfecte aanvulling van het huidige Pebble Media-aanbod.  Via deze sites met elk een zeer specifiek thema kan je interessante doelgroepen bereiken via nieuwe touchpoints. Door deze samenwerking kan Pebble Media een grote relevante Franstalige inventory van zowel display als video aanbieden en een kwalitatieve context voor native advertising.


Aufeminin is de onbetwiste leider als het over content voor vrouwen gaat met specifieke focus op beauty & fashion, moederschap en de samenleving.  Het is de favoriete site van vrouwen in Frankrijk omdat de site niet alleen gebruiksvriendelijk is, maar ook antwoord geeft via artikels en forums op de vragen waar vrouwen mee zitten. Met de forums, communities, apps en nieuwsbrieven is Auféminin actief op verschillende platformen en dus veel meer dan een site.  Auféminin.com bereikt gemiddeld per maand 700.000 Belgen.

Marmiton is Frankrijks bekendste culinaire site.  Met bijna 70.000 recepten heeft Marmiton sinds de oprichting de ambitie gehad om koken toegankelijk te maken voor iedereen en om fijnproevers samen te brengen rond een gemeenschappelijke passie: koken en gezond eten.  De aandacht voor seizoenproducten en gerechten voor speciale geledenheden trekt ook heel wat Belgische bezoekers aan.  Marmiton.fr bereikt gemiddeld per maand 1,2 mio Belgen.  Met dit sterk merk kan Pebble Media een volwaardige Franstalige tegenhanger aanbieden aan de top culinaire merken in het portfolio als Dagelijkse Kost, Njam! en Solo Open Kitchen.

Doctissimo richt zich zeer specifiek op het gezondheidsthema.  Je kan bij Doctissimo terecht om de kleine kwaaltjes van het dagelijks leven te behandelen, maar ook voor begeleiding bij vragen die bij de belangrijke momenten van het leven horen. Er is een duidelijke opdeling zodat bezoekers gemakkelijk en snel de gezochte informatie kunnen vinden: voeding, sexualiteit, psychologie, zwangerschap, familie, schoonheid, …  Doctissimo bereikt gemiddeld per maand 1,1 mio Belgen. 


Philippe Degueldre

Philippe Degueldre, BI-director Pebble Media

“Met Au Feminin worden onze strongholds “women” en “food” verder uitgebreid. Ons sterk culinair aanbod krijgt hiermee een nationale dimensie. De merken van Au Féminin passen perfect bij het DNA van Pebble Media. Ik kijk uit naar de samenwerking.“

Pauline Labau, International Sales Manager Groupe Unify

“We werkten reeds samen met Pebble Media voor Doctissimo en zijn ervan overtuigd dat hun aanpak op vlak van native, video en display tot een groot succes zal leiden.”

Over de UNIFY-groep en de merken aufeminin, Marmiton en Doctissimo

aufeminin, Marmiton en Doctissimo, behoren tot de drie leiders op het gebied van publiek (1), respectievelijk voor de thema’s Vrouwen, Koken en Gezondheid, en maken deel uit van de Unify groep (de digitale afdeling van de TF1 groep). Aanwezig in Frankrijk en in het buitenland, Unify verenigt de digitale activiteiten van de TF1 groep en in het bijzonder: de aufeminin groep (aufeminin, Marmiton, My Little Paris, enz.), Doctissimo, Neweb (Les Numériques, ZDNet, Paroles de Maman, enz.), Gamned!, Studio 71, Studio 71, Verticale Zender en TF1 Digital Factory.